شناسهٔ خبر: 26685653 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

نفت تهران، فرزند ناخوانده بدون سرپرست!

در حالی که زمان اندکی به قرعه‌کشی لیگ یک و کمتر از یک ماه به آغاز این رقابت‌ها مانده، نه تنها وضعیت مالکیت تیم نفت همچنان مبهم است، بلکه تیمی هم وجود ندارد که بخواهد در لیگ یک به میدان برود.
به گزارش ایسنا، باشگاه نفت تهران، فرزند ناخوانده وزارت نفت در ایامی که تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی خودشان را برای حضور در رقابت‌های پیش‌روی آماده می‌کنند، حال و روز خوبی ندارد. این تیم بدون بازیکن، مربی و مالک گوشه‌ای رها شده تا شاید کسی سرش به سنگ بخورد و عهده‌دار این تیم شود.
باشگاه قدیمی نفت تهران در اواخر لیگ هفدهم از مالک پرهیاهویش پس گرفته شد و به شرکت تهران کاررسا واگذار شد و تقریبا شرایط خوبی داشت تا اینکه درگیر مشکلات مالکان قبلی شد و مجمع موسسان باشگاه نفت نامه واگذاری این تیم به این شرکت را امضا نکرد تا نفت تهران در سراشیبی سقوط قرار گیرد و در نهایت به لیگ یک سقوط کند.
مالک باشگاه نفت پیش از پایان لیگ برتر اعلام آمادگی کرده بود تا با نهایی شدن واگذاری این تیم به شرکت مذکور، بدهی‌های نفت را پرداخت کند و مقدمات حضور مجدد این تیم قدیمی را در لیگ برتر فراهم کند. با این حال پس از سقوط نفت به لیگ یک، باز هم تیم به شرکت تهران کاررسا واگذار نشد تا پس از چند نامه نگاری، اوایل تیرماه، رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، دوباره مالکیت نفت به مجمع موسسان باشگاه نفت یا همان شرکت نفت واگذار شد.
گل‌محمدی درباره این موضوع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از نظر من، به خاطر اینکه شرکت نفت باشگاه نفت را واگذار نکرد، خودش مالک این باشگاه است و باید تاوان تعهداتش را بدهد.
اما چرا مجمع باشگاه نفت، حاضر به نهایی کردن این انتقال نشد؟ از همان اواخر لیگ هفدهم، نام علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت بر سر زبان‌ها افتاد و نام این فرد در نامه‌های مالک شرکت تهران کاررسا برای پیگیری انتقال مالکیت باشگاه نفت به این شرکت دیده می‌شود. درباره نقش مدیرعامل شرکت ملی نفت در نهایی نشدن انتقال باشگاه نفت، ناصر فریادشیران که یکی از افراد پیگیر این ماجرا است، توضیح می‌دهد: «برای واگذاری باشگاه نفت، بالاترین مقام شرکت ملی نفت که مدیرعامل این شرکت است، باید این موضوع را تایید و امضا کند. متاسفانه دو ماه قبل از عید این نامه نزد آقای کاردر می‌رود اما او امضا نکرد. او حتی دستور داد که از طریق حقوقی قانون تایید بالاترین مقام را از اساسنامه حذف کنند تا خودش امضا نکند و برای خودش تعهد ایجاد نکند. البته کاردر در نهایت این نامه تایید مالکیت شرکت تهران کاررسا را امضا نکرد تا انتقال باشگاه نفت به این شرکت نهایی نشود. زمانی که آقای فردوسی، مالک شرکت تهران‌کاررسا این عدم همکاری را دید، نامه‌ای زد که چون باشگاه به او منتقل نشده، دیگر در باشگاه نفت هیچکاره است و از آن زمان به بعد برای نفت هزینه نکرد.
با همه این اوصاف، سید شریف حسینی که از سوی وزیر نفت به عنوان مسئول رسیدگی به واگذاری باشگاه نفت انتخاب شده بود، در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آینده این باشگاه اظهار کرد: ما دیروز نامه‌ای توسط مجمع باشگاه نفت به وزیر نفت ارسال شده که تا هفته آینده دستور آن صادر خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این باشگاه به مالک دیگری واگذار شود یا نه. ان‌شاءالله وضعیت باشگاه نفت تا قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ دسته یک مشخص می‌شود.
در هر صورت، موضوع مشخص درباره نفت تهران، عقب ماندگی این تیم نسبت به سایر تیم‌های لیگ یکی است و به همین دلیل نمی‌توان آینده روشنی برای این تیم در این رقابت‌ها قائل بود. حتی با گذشت دو هفته از لیگ‌های پایه هم نفت تهران به خاطر اینکه تیمی برای حضور در این رقابت‌ها ندارد، نتوانسته در این لیگ‌ها شرکت کند. البته این یک وجه ماجراست و در سوی دیگر، طلبکارانی هستند که سال‌ها منتظر احقاق حقشان مانده‌اند. طلبی که در حدود ۴۰ میلیارد تومان براورد شده است. 
با این حال باید امیدوار بود که شاید با اخذ تصمیمی درست راجع به نفت تهران، این باشگاه که تا همین سال گذشته یکی از بازیکن‌سازترین باشگاه‌های ایران بود و بازیکنانی همچون علی‌رضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی را به تیم‌ملی معرفی کرد، شرایطش بهبود پیدا کند و امیدوار به بازگشت به روزهای اوج باشد.

پورعلی گنجی و ابراهیمی در تیم منتخب فاکس اسپورت از آسیایی‌های جام جهانی

نام دو بازیکن آسیایی در فهرست برترین بازیکنان آسیایی در جام جهانی دیده می‌شود.
به گزارش ایسنا، تنها دو بازی تا پایان جام جهانی روسیه باقی مانده است و به همین خاطر فاکس اسپورت تیم منتخب بازیکنان آسیایی در این جام را اعلام کرده است که در زیر می‌خوانیم:
بعد از حذف جلال حسینی از تیم ملی ایران، همه نگاه‌ها به مرتضی پورگنجی بود تا بتواند در کنار زوج جوان خود مجید حسینی، در تیم ملی بدرخشد و او توانست به خوبی از عهده این کار بر بیاید. او نشان داد به خوبی می‌تواند وارث جلال حسینی با تجربه در تیم ملی ایران باشد. پورعلی گنجی در تیم ملی توانست به خوبی با حرکات و عملکرد خوب خود چهره شود. 
امید ابراهیمی نیز در خط هافبک تیم ملی ایران توانست عملکرد خوبی داشته باشد. کسی انتظار ستاره شدن او را در تیم ملی ایران نداشت ولی ابراهیمی ۳۰ ساله در پست‌ها و موقعیت‌های مختلف توانست عملکرد خوبی در تیم ملی ایران داشته باشد. بازیکن جدید تیم الاهلی قطر توانست رابط خوبی بین خط دفاع و حمله ایران در جام جهانی باشد که در هر ۳ دیدار مرحله گروهی تحت فشار قرار داشت.
تیم منتخب آسیایی‌های جام جهانی از نگاه فاکس اسپورت:
دروازه بان: چو هیون وو (کره جنوبی)
مدافعان: هیروکی ساکایی (ژاپن)، مارک میلیگان (استرالیا)، مرتضی پور گنجی (ایران) و یوتو ناگاتومو (ژاپن)
هافبک‌ها: سون هیونگ مین (کره جنوبی)، گاکو شیباساکی (ژاپن) امید ابراهیمی (ایران) و تاکاشی اینوی (ژاپن)
مهاجمان: شینجی کاگاوا و یویا اوساکو (ژاپن)

مخالفت با معافیت 7 بازیکن تیم ملی از سربازی

درخواست وزیر ورزش برای معافیت 7 بازیکن تیم ملی رد شد.
به گزارش ایلنا، سردار موسی کمالی درخصوص نامه وزیر ورزش برای معافیت هفت فوتبالیست از خدمت مقدس سربازی گفت: تقاضای وزیر ورزش برای معافیت هفت فوتبالیست کشور کاری غیرقانونی و غیرقابل اجراست و ستاد کل نیروهای مسلح هیچ اقدامی برای معافیت انجام نخواهد داد.
کمالی در پست اینستاگرامی خود نوشته است: معافیت از خدمت سربازی فقط برای ورزشکارانی است که قهرمان جهان می‌شوند.

رقابت کاتاروهای ایران برای کسب 3 نشان برنز

کاتای تیمی مردان و بانوان فردا برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می‌روند.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از سایت فدراسیون کاراته، در پانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که از صبح امروز با حضور ۳۱۴ کاراته کا از ۲۹ کشور در شهر امان اردن آغاز شده است، نمایندگان کشورمان در بخش کاتای انفرادی به روی تاتامی رفتند.
در کاتای انفرادی مردان ‌امیربهادر تدین ابتدا دلوس سانتوس از فیلیپین را ۴ بر یک شکست داد، سپس با نتایج مشابه ۵ بر صفر مقابل آراکا بانرجی از هند و مو شیک از چین به برتری رسید. در چهارمین مبارزه ۴ بر یک نتیجه را به تایی وانگ چین تایپه‌ای واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف کریس چنگ مان، نایب قهرمان ۲۰۱۵ آسیا از هنگ کنگ برود.
کاتای تیمی مردان با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون ۵ بر صفر تیم سریلانکا را شکست داد و در ادامه با همین نتیجه مغلوب تیم ژاپن شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف تیم کویت برود.
کاتای تیمی بانوان با ترکیب الناز تقی پور, نجمه قاضی زاده و شادی جعفری ابتدا تیم کاتای سریلانکا را ۵ بر صفر شکست داد و در دومین دیدار ۴ بر یک مقابل تیم مالزی شکست خورد تا برای کسب مدال برنز با تیمی از هند مبارزه کند.
در کاتای انفرادی بانوان هم نگین باقری در اولین دیدار آدا وونگ از کره جنوبی را ۴ بر یک برد و در دومین مبارزه ۳ بر ۲ مغلوب لائو مو سونگ از هنگ کنگ شد و با توجه به شکست حریف هنگ کنگی مقابل ژاپن, باقری از دور رقابتها کنار رفت.
رقابت‌های کسب مدال برنز امروز ۲۳ تیرماه برگزار  می‌شود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما