شناسهٔ خبر: 26685449 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

امروز؛ نبرد انگلیس و بلژیک برای مدال برنز جام جهانی 2018

ستیز دو اروپایی خسته و مجروح

بازی رده‌بندی جام جهانی فوتبال بیست و یکم از ساعت 18/30 امروز بین تیم‌های اروپایی بلژیک و انگلیس در شهر سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود تا تیم صاحب رتبه سوم این مسابقات چهره بنمایاند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /قضاوت این دیدار توسط علیرضا فغانی، داور شایسته ایرانی و دو هموطنش رضا سخندان و محمدرضا منصوری، برگ درخشان دیگری را در  کارنامه شغلی این داوران ایجاد می‌کند. هرچند اگر خاصه خرجی‌های فیفا در کار نبود، ارجاع قضاوت مسابقه فینال به فغانی بهتر می‌توانست حق مطلب را در مورد وی و یارانش ادا کند.

 برد بلژیک در مرحله گروهی
انگلیس و بلژیک امروز در شرایطی 
رو در رو می‌شوند که در مرحله گروهی نیز همدسته بودند و در جنگ بر سر سرگروهی این تیم بلژیک بود که با وجود به‌کارگیری تعداد زیادی از ذخیره‌هایش، تیم انگلیس را 0-1 شکست داد. هر دو تیم از واقعه شکست‌شان در مرحله نیمه نهایی بشدت دل‌شکسته و دچار جراحت‌های روحی و خستگی آشکار فیزیکی‌اند و این مسأله نمی‌تواند بر کیفیت فنی دیدار غروب شنبه اثر منفی نگذارد. هر دو تیم و به واقع کل دو کشور هنوز افسوس فرصت از دست رفته و از کف دادن مدال طلای مسابقات را می‌خورند و معتقدند هیچ چیز کمتر از فرانسه و کرواسی که به فینال رسیدند، ندارند. البته برای برخی تک ستاره‌های دو تیم، جذابیت‌های انفرادی زیادی در دیدار شنبه وجود دارد. هری کین از انگلیس و روملو لوکاکو از بلژیک هر دو به دنبال مقام آقای گلی جام هستند و طبعاً کار کین که با 6 گل زده بالاتر از لوکاکوی 4 گله در صدر جدول گلزنان جام قرار دارد، آسان‌تر نشان می‌دهد. برای هر دو تیم نیز کسب مقام سومی اهمیت ویژه خود را دارد زیرا انگلیس بعد از تک قهرمانی‌اش در سال 1966، چیزی بیشتر از یک رتبه چهارمی در سال 1990 دشت نکرده است و بالاترین مقام بلژیک نیز چهارمی در سال 1986 بوده است.
 نسل طلایی
نسل فعلی فوتبال بلژیک که طلایی‌ترین نسل این کشور در سه چهار دهه اخیر است، از ادین آزار، کوین دی‌بروینه، مروان فلاینی و دنسان کومپانی هم بهره می‌گیرد و اگر کار به ضربات پنالتی بکشد، تیبو کورتووا بسیار توانا را درون دروازه‌اش دارد تا انگلیس را یک بار دیگر ناکام کند. در تیم انگلیس که چهارشنبه شب گذشته یک بازی پایاپای را در وقت اضافی 1-2 به کرواسی واگذار کرد، خستگی و کوفتگی‌های عضلانی یک مشکل عمده برای سرمربی (گرت ساوت‌گیت) و پزشکان تیم بوده است و به لحاظ فنی کمبود خلافیت در خط میانی که در دیدار نافرجام مقابل کرواسی چهره نمایاند، مسأله‌ای است که می‌تواند نتیجه دیدار امروز را هم به شکلی مساعد برای بلژیکی‌ها ترسیم کند. با این حال، تعداد زیادی از بازیکنان جوان انگلیس در سایه نمایش‌های موفق و زیبایشان در جام بیست و یکم، هواداران تازه و بیشتری یافته‌اند که آنها را برای باشگاه‌های محبوب خود می‌خواهند و یکی از آنها، هری مگوایر مدافع وسط سه شیرها است که عضویت لسترسیتی را دارد ولی طرفداران تاتنهام به صفحه توئیتری او هجوم برده‌اند و خواستار انتقال او به این باشگاه قدیمی شهر لندن شده‌اند. از آنجا که توبی آلدرویلرد، مدافع بلژیکی تاتنهام در آستانه جدایی از این تیم است، مگوایر می‌تواند بهترین گزینه برای پر کردن جای او در این باشگاه باشد و این هم از نکات جالب مرتبط با دیدار رده‌بندی و ارتباط‌ها و رقابت‌های جاری بین دو تیم است و چه چیزی از این جالب‌تر که روبرتو مارتینز، سرمربی اسپانیایی بلژیک هم سابقه چند سال کار در انگلیس را دارد و با فوتبال این کشور و ویژگی‌های فنی و روحی آن کاملاً آشنا است.
ساوت‌گیت: هیچ افسوسی بابت اتفاقات جام ندارم
گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس در آستانه دیدار رده‌بندی جام جهانی بیست و یکم گفت هیچ افسوسی بابت نتایج و اتفاقات این جام ندارد و شاگردانش را تحسین می‌کند. وی افزود: ما می‌توانستیم در صورت دانستن قدر فرصت‌هایمان دیدار نیمه نهایی را از کرواسی ببریم و به فینال برسیم و شاگردان من از هر جهت اثبات شایستگی کردند. ما خاطرات شیرینی را در یک ماه اخیر برای فوتبالدوستان برجای گذاشتیم و نقطه نهایی این خاطره‌سازی‌ها می‌تواند پیروزی بر بلژیک و کسب مقام سوم در دیدار رده‌بندی باشد و این چیزی است که در مسیر آن حرکت می‌کنیم. بلوغ مجدد فوتبال انگلیس طی این مسابقات، دستاورد مهمی بود که تیم ملی ما را حداقل تا چهار سال بعدی هم بیمه خواهد کرد.
مارتینز: احیای روحی تیم بلژیک بسیار سخت بوده است
روبرتو مارتینز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتبال بلژیک گفت سر پا و خوش‌روحیه نگه داشتن تیم درهم کوفته‌اش که هنوز بابت شکست خفیف 0-1 مقابل فرانسه در نیمه نهایی جام جهانی 2018 متأثر و متألم است، سخت‌ترین کار برای او و همکارانش بوده است. وی افزود: از صبح چهارشنبه مشغول تدارک و تمرین برای مسابقه رده‌بندی بوده‌ایم و هر چه به فکرمان رسیده، صرف این روند آماده‌سازی کرده‌ایم اما کار دشوار است زیرا روحیه بچه‌های ما تا حدی پژمرده شده است. وی افزود: اهالی فوتبال بلژیک باید بابت تمام دستاوردهای ما در این رقابت‌ها راضی باشند زیرا سال‌ها بود که ما در این مسابقات به دستاوردهایی بس کوچک‌تر رسیده بودیم. هماوردی با بزرگان به شکلی که ما انجام دادیم، بهترین پشتوانه و مقدمه‌سازی برای دیدار رده‌بندی و جام‌های بعدی است.
 
 

نظر شما