شناسهٔ خبر: 26684729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

جدال بلژیک و انگلیس برای کسب مقام سومی جهان

قضاوت این دیدار با فغانی داور ایرانی است

صاحب‌خبر -
 

دو تیم ملی بلژیک و انگلیس امروز در دیدار رده بندی جام جهانی برابر هم به میدان خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، در دیدار رده بندی جام جهانی روسیه دو تیم ملی بلژیک و انگلیس (ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران) در حالی در سن پترزبورگ برابر هم قرار می گیرند که این دو تیم تاکنون هیچ عنوان سومی در جام جهانی ندارند.

تیم ملی انگلیس که یک قهرمانی در سال ۱۹۶۶ داشت و آنها این دوره با شعار Football Is Comming Homeحسابی امیدوار بودند تیم ملی کشورشان به افتخار بزرگی دست یابند و این قهرمانی را تکرار کنند، حالا در دیدار رده‌بندی به میدان خواهد رفت. انگلیس البته در سال ۱۹۹۰ با هدایت بابی رابسون یک عنوان چهارمی در جام جهانی دارد و در صورت برتری برابر بلژیک می‌تواند به دومین افتخار بزرگ خود بعد از قهرمانی سال ۱۹۶۶ دست یابد.

شاگردان گرت ساوت گیت در شرایط روحی خوبی قرار ندارند. شکست در وقت های اضافی برابر بلژیک روحیه بازیکنان این تیم را تا حد زیادی پایین آورد. علاوه بر آن تریپیر و هندرسون از بازیکنانی هستند که حضورشان در این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد و با مشکل مصدومیت روبرو هستند. به نظر می رسد صرف نظر از هر نتیجه ای در این دیدار، گرت ساوت گیت بعد از جام جهانی در سمت خود ابقا شود.

در طرف مقابل نسل طلایی فوتبال بلژیک امیدوار است به بهترین نتیجه خود در تاریخ این رقابت ها دست یابد. این تیم قبلا در سال ۱۹۸۶ با حضور ستاره خود یعنی انزو شیفو در رده چهارم دنیا قرار گرفت و دیگر هیچگاه موفق به تکرار این موفقیت نشد. حالا تیم روبرتو مارتینس که فوتبال خوبی بازی می کند، می تواند با قرار گرفتن در رده سوم، جام را به پایان ببرد. این دو تیم در مرحله گروهی هم برابر هم به میدان رفتند که آن دیدار با تنها گل یانوزای به سود بلژیک به پایان رسید و سبب شد تا تیم مارتینس به نیمه سخت جدول برود و تیم انگلیس در نیمه آسان قرار گیرد. بلژیک در ادامه ژاپن و برزیل را شکست داد و مغلوب فرانسه شد و انگلیس هم توانست کلمبیا و سوئد را شکست دهد اما مغلوب کرواسی شد.

این بازی تقابل خیلی از بازیکنان با هم تیمی های خود است. خیلی از بازیکنان بلژیک از جمله لوکاکو، هازارد، فلاینی، آلدرویلد، کمپانی، دی بروین، فرتونگن ، کورتوا و چدلی در لیگ برتر بازی می کنند و در این دیدار با هم تیمی های خود در باشگاه شان روبرو خواهند شد.

رقابت برای رسیدن به آقای گلی

این دیدار یک حساسیت دیگر هم دارد وآن رقابت هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس با۶ گل و روملو لوکاکو ازتیم بلژیک با ۴ گل زده، این دو می توانند از آخرین فرصت با‌قی مانده نهایت استفاده را برده و کسب عنوان آقای گل مسابقات وجایزه ویژه را به خود اختصاص دهند . البته گریزمان وامباپه هر کدام با ۳ گل زده در بازی فینال هم با دشواری می توانند این کار غیر ممکن را انجام بدهند.

کرواسی ۲- انگلیس ۱

دو تیم ملی کرواسی و انگلیس برای رسیدن به دیدار نهایی جام جهانی روسیه برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر یک کرواسی در وقت اضافه به پایان رسید.به این ترتیب کرواسی تاریخ سازی کرد و برای نخستین بار در تاریخ به فینال جام جهانی صعود کرد.

گلها: تریپیر (۵) برای انگلیس، پریشیچ (۶۸) و مانژوکیچ (۱۰۸) برای کرواسی

فغانی داور بازی بلژیک- انگلیس

همچنین تیم داوری ایران مسابقه حساس رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ بین انگلیس و بلژیک را قضاوت می‌کند.

علیرضا فغانی، داور و رضا سخندان و محمد منصوری، کمک‌های او در جام جهانی روسیه قضاوت‌های بی‌نقصی در دو بازی مرحله گروهی بین تیم‌های آلمان- مکزیک و برزیل- صربستان داشتند که در مسابقه مهم مرحله یک هشتم نهایی بین تیم‌های فرانسه- آرژانتین هم قضاوت کردند.

فغانی در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی داور چهارم دیدار اروگوئه- فرانسه بود.‌همچنین پیتانا داور آرژانتینی، دیدار فینال بین دو تیم کرواسی و فرانسه را قضاوت خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما