شناسهٔ خبر: 26684551 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گلایه شهروندان از خاموشی های بدون برنامه

افزایش درجه حرارت و خاموشی‌های متعدد صبر مشترکان را لبریز کرده و این در شرایطی است که بسیاری از شهروندان معتقدند که اطلاع رسانی وزارت نیرو در خصوص زمان خاموشی‌ها نیز دقیق نیست و این موضوع مشکلات زیادی را برای آنان به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

افزایش درجه حرارت و خاموشی‌های متعدد صبر مشترکان را لبریز کرده و این در شرایطی است که بسیاری از شهروندان معتقدند که اطلاع رسانی وزارت نیرو در خصوص زمان خاموشی‌ها نیز دقیق نیست و این موضوع مشکلات زیادی را برای آنان به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، افزایش خاموشی‌ها و اعتراض مردم در راستای عدم اطلاع رسانی، مسوولان وزارت نیرو را وادار به آگاه سازی مشترکان در مورد خاموشی‌های احتمالی کرد؛ اما علی رغم اینکه خاموشی‌ها از ابتدای هفته اطلاع رسانی شد، هنوز شکایاتی از سوی مشترکان درباره خاموشی های خارج از برنامه وجود دارد.

تماس‌های تلفنی متعددی که طی روزهای اخیر با این خبرگزاری برقرار شده حاکی از آن است که نقشه ارائه شده خاموشی‌های احتمالی از سوی شرکتهای توزیع برق با آنچه که عملا اتفاق میافتد مغایرت دارد.

در این تماسها یک شهروند از غرب تهران گفت: "بر اساس این جدول باید در ساعت ۹ تا ۱۱ برق منزل مسکونی ما قطع می‌شد و به همین دلیل نیز انجام کارهای مهم خود را برای بعد از ساعت ۱۱ تنظیم کردم که متاسفانه از ساعت ۱۱ تا ۱۴ برق کل منطقه قطع شد."

علاوه بر این یک کارمند بانک از منطقه شرق تهران نیز گفت: "عدم مطابقت خاموشی‌ها با برنامه اعلام شده موجب می‌شود که از انجام بسیاری از فعالیت‌ها بازبمانیم و این در شرایطی است که اگر اطلاع رسانی ها درست و به موقع انجام شود با مشکل کمتری مواجه خواهیم شد."

یک روزنامه نگار که محل کارش در مرکز تهران قرار دارد در این رابطه گفت: "خاموشی هایی که در منطقه ما اعلام می‌شود به هیچ وجه منطبق با جدول‌هایی که از طرف وزارت نیرو اعلام شده نیست. به طور مثال ما روز گذشته در محل کار شاهد بودیم که سه بار برق ساختمان رفت؛ آن‌هم در ساعاتی که اصلا در نقشه اعلام نشده بود. اگر نقشه های قطع برق رسانه‌ای شده، جای تعجب است که این حجم از بی‌برنامگی اتفاق بیفتد. مردم برای کار و زندگی خود برنامه ریزی می‌کنند و چنین اتفاق‌هایی به برنامه‌های زندگی و کسب و کارشان لطمه می‌زند."

همچنین یکی از کارمندان شاغل در ادارات دولتی که محل کارش در محدوده خیابان فاطمی قرار دارد نیز گفت: "علاوه بر مشکلاتی که خودمان با آن دست به گریبانیم، روز گذشته از چند نفر از دوستانم که در مناطق مختلف تهران زندگی می کنند ساعت قطع برقشان را پرسیدم و وقتی این اطلاعات را با جدول و نقشه هایی که اعلام شده تطبیق دادم فقط در یک مورد خاموشی ها طبق برنامه اعلام شده اتفاق افتاده بود. با این وضعیت، مردم مشمول ضرر و زیان های زیادی میشوند.

مشکل خاموشیهای اخیر فقط مختص تهرانیها نیست. تعدادی از شهروندان البرزی نیز در تماسهای متعدد اعلام کردهاند که خاموشیها در کرج روزی چهار تا پنج ساعت در دو نوبت طی شبانهروز رخ میدهد که در بسیاری موارد سبب آسیب دیدن دستگاههای برقی و الکترونیکی آنان شده است.

در این رابطه کامبیز ناظریان - معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ - در گفت‌وگو با ایسنا علت اصلی این اتفاق را وقوع حادثه و مسائل حفاظتی اعلام و اظهار کرد: وقوع حادثه قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است علت بسیاری از این مغایرت‌ها به دلیل بروز حوادث باشد.

وی با بیان اینکه هدف شرکت توزیع برق این بوده که محدودیت‌های خاموشی بر اساس نقشه اعلام شده اعمال شود، گفت: به منظور افزایش رفاه شهروندان، برای اعلام خاموشی‌ها محدودیت‌های خاموشی روی نقشه بارگذاری شده است؛ اما اگر قرار باشد این محدودیت‌ها در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد حتما علاوه بر نقشه، جدول جزییات نیز منتشر خواهد شد.

به گفته وی، در هر صورت اعلام محدودیت‌های خاموشی به صورت احتمال بوده و ممکن است اصلا در آن منطقه شاهد هیچ خاموشی نباشیم یا در برخی مناطق به دلیل بروز حادثه، خاموشی با برنامه اعلام شده مغایرت داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما