شناسهٔ خبر: 26681498 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کاراته کاهای کرمانشاهی آماده درخشش در مسابقات آسیایی هستند

به گزارش ایرنا، مهدی خدابخشی، سامان حیدری و پگاه زنگنه سه کاراته کای کرمانشاهی هستند که پس از برتری در مسابقات انتخابی درون اردویی و عضویت در تیم ملی به این

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، مهدی خدابخشی، سامان حیدری و پگاه زنگنه سه کاراته کای کرمانشاهی هستند که پس از برتری در مسابقات انتخابی درون اردویی و عضویت در تیم ملی به این رقابت ها اعزام شده اند تا برای موفقیت تیم ایران تلاش کنند.
خدابخشی نماینده وزن 87- کیلوگرم آقایان، زنگنه نماینده وزن 68- کیلوگرم بانوان و حیدری نیز عضو کمیته تیمی مردان ایران در رقابت های کاراته قهرمانی آسیا خواهند بود.
مسابقات کاراته قهرمانی آسیا تا 24 تیر برای معرفی نفرات و تیم های برتر ادامه خواهد داشت و ورزشکاران حاضر در این مسابقات باید سه روز برای کسب مدال تلاش کنند.
در بخش آقایان، مجید حسن نیا، امیر مهدی زاده، علی اصغر آسیا بری، مهدی خدابخشی (84- کیلو) و صالح اباذری در بخش کمیته انفرادی به میدان می روند و ذبیح الله پورشیب، سامان حیدری، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده، مهدی خدابخشی و صالح اباذری نیز ترکیب کمیته تیمی ایران را تشکیل می دهند.
همچنین در بخش بانوان، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، شیما آل سعدی، پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی نیز نفرات تیم کاتای انفرادی تیم ایران را تشکیل می دهند.
ملی پوشان کرمانشاهی تیم کاراته آقایان و بانوان ایران پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص آخرین وضعیت آمادگی خود برای شرکت در این رقابت ها مطالبی بیان کردند.

** برای کسب بهترین نتایج به اردن می روم
پگاه زنگنه تنها بانوی کرمانشاهی عضو تیم ملی کاراته ایران با بیان اینکه از آمادگی خوبی برخوردار است، گفت: برای کسب بهترین نتایج به اردن محل برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا خواهد رفت.
نماینده وزن 68- کیلوگرم بانوان ایران افزود: خوشبختانه همه چیز خوب است و ملی پوشان ایران هم شرایط مناسبی دارند، فکر می کنم اگر با بدشانسی مواجه نشویم نتایج خوبی کسب کرده و مدال زیادی بدست آوریم.
زنگنه یادآوری کرد: انگیزه زیادی برای موفقیت در این مسابقات و سپس بازی های آسیایی 2018 جاکارتا دارم، می خواهم در این مسابقات بهترین نمایش را داشته باشم و با مدال به کشور باز گردم.
وی همچنین با تاکید بر اینکه حریف آسان در مسابقات قهرمانی آسیا وجود ندارد، در عین حال از نمایندگان چین، ژاپن و قزاقستان به عنوان رقبای اصلی خود یاد کرد.
زنگنه در پایان ابراز امیدواری کرد ملی پوشان ایران با کسب بهترین نتایج، مزد زحمات کادر فنی را داده و بازهم برتری و شایستگی خود را به رخ حریفان آسیایی بکشند.

** چشم به مدال طلا دارم
مهدی خدابخشی یکی از امیدهای تیم ایران برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیاست که با ابراز رضایت از وضعیت آمادگی خود، گفت: در این رقابت ها با همه توان به میدان می روم و چشم به مدال طلا نیز دارم.
نماینده وزن 84- کیلوگرم ایران افزود: رقابت های قهرمانی آسیا به دلیل حضور بهترین های این رشته از سطح کیفی بالایی برخوردار خواهد بود و یقینا همه رقبا تلاش می کنند بهترین عملکرد را از خود به جا بگذارند.
وی با بیان اینکه ماه هاست تمرینات آماده سازی خود را زیرنظر کادر فنی تیم ملی دنبال می کند، افزود: 2 رویداد مهم قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی را پیش رو داریم که برای کسب نتایج مطلوب در این مسابقات سخت تلاش کرده ام.
خدابخشی با اشاره به اینکه در چهاردهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا که سال گذشته به میزبانی قزاقستان برگزار شد، موفق به کسب مدال برنز شده بود، یادآوری کرد: امیدوارم در این رقابت ها رنگ مدالم طلایی شود.
ملی پوش کرمانشاهی تیم ایران در پایان، از رقبای ژاپنی، قزاقستانی، تایلندی و اردنی به عنوان مهمترین حریفان خود در مسابقات قهرمانی آسیا یاد کرد.

** انگیزه زیادی برای تکرار عنوان قهرمانی داریم
سامان حیدری دیگر ملی پوش کرمانشاهی تیم کاراته ایران نیز، از انگیزه های بالای تیم کمیته تیمی کشورمان برای تکرار عنوان قهرمانی و کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا سخن گفت.
وی تصریح کرد: در دوره گذشته تیم ایران با شکست مقتدرانه تیم های هندوستان، تاجیکستان، قزاقستان و عربستان با شایستگی مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد که امسال نیز به دنبال تکرار موفقیت سال گذشته هستیم.
حیدری گفت: هرچند شرایط سخت تر شده و از آن جایی که مسابقات قهرمانی آسیا پیش از بازی های آسیایی 2018 جارکاتا برگزار می شود، رقبا با قدرت بیشتری به میدان خواهند آمد.
کاراته کا کرمانشاهی تیم ملی در پایان وضعیت آمادگی خود و تیم ملی را در آستانه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تیم ایران دست پر این رقابت ها را ترک کند.
طبق اعلام قبلی مسئولان برگزاری، 312 کاراته کا از 29 کشور آسیایی در این مسابقات باهم به رقابت می پردازند که تیم های ایران و هند با 17 شرکت کننده بیشترین تعداد ورزشکار را در اختیار دارند.
در استان کرمانشاه حدود 17 هزار کاراته کا که بیش از هشت هزار نفر آن ها بیمه شده هستند، فعالیت می کنند.
7458/8066
انتهای پیام

نظر شما