شناسهٔ خبر: 26681003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رادیو گفتگو | لینک خبر

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی گفت:

مواد مخدر اقتصادی کلان و سودآور دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئله اعتیاد در کشور همیشه به صورت مزمن پیش می رود، چرا که با تغییر الگوهای مصرف و سودآوری همراه است.

صاحب‌خبر -

برنامه هاشور با موضوع بررسی تغییر الگوی پر خطر مصرف کنندگان موادمخدر و نوسانات ارزی، با حضور دکتر محمدجواد جمالی نوبندگانی (دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر محمدجواد جمالی با اشاره به این که ایران یکی از کشورهای هدف در تجارت مواد مخدر است، گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و همجواری با کشور افغانستان یکی از مهم ترین مسیرهای ترانزیت برای قاچاقچیان مواد مخدر به شمار می آید.

وی با اشاره به تغییر الگوهای مصرف مواد مخدر در سال های اخیر، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد معتاد به دلیل افزایش قیمت مواد سنتی به مصرف مواد صنعتی روی آورده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: تولید مواد مخدر صنعتی در آشپزخانه های داخلی باعث شده تا نرخ تمام شده این نوع از مواد کاهش پیدا کرده و به راحتی در اختیار عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به ارتباط اعتیاد با سلامت جامعه، اظهار داشت: یک فرد معتاد علاوه بر آسیب رساندن خود با حضور در بطن خانواده سراسر جامعه را تحت آسیب قرار می دهد.

دکتر محمدجواد جمالی با اشاره به این که مواد مخدر اقتصادی کلان و بسیار سودآور دارد، عنوان کرد: مسئله اعتیاد در کشور همیشه به صورت مزمن پیش می رود، چرا که با تغییر الگوهای مصرف و سودآوری همراه است.

وی با اشاره به فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، توضیح داد: جمهوری اسلامی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ترانزیت مواد به سایر کشورهای دنیا هزینه های بسیار زیادی را پرداخت می کند، در حالی که کشورهای هدف و مقصد مواد مخدر این اقدام ایران را حائز ارزش نمی دانند.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی همچنین در ادامه اضافه کرد: متاسفانه قاچاقچیان مواد مخدر امروزه با در دست داشتن بهترین ابزار و تجهیزات نظامی و حمل و نقل کارهای خود را پیش می برند.

فایل صوتی برنامه هاشور از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، متذکر می شود که این برنامه هر یکشنبه صبح ساعت 9:30 از شبکه ی رادیویی گفت و گو پخش می شود.

نظر شما