شناسهٔ خبر: 26678902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

واکنش یک نماینده مجلس به بازدید بازرسان آژانس اتمی از دانشگاه علم و صنعت

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نسبت به بازدید بازرسان آژانس انرژی اتمی از آزمایشگاه دانشگاه علم و صنعت واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از بازدید سرزده برخی از کارشناسان سازمان بین المللی انرژی اتمی از آزمایشگاه دانشگاه علم و صنعت، گفت: بازدید این کارشناسان به بهانه به کاربردن کلمه "سانتریفیوژ" در یک مقاله علمی از سوی یک دانشجو، امنیت علمی کشور را زیر سؤال برده؛ بنابراین وزیر علوم و مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگوی این بازدید باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان هیچ کشوری اجازه چنین بازدید هایی را به کارشناسان سازمان بین المللی انرژی اتمی نمی دهند، افزود: چنین بازدید هایی فراتر از تعهدات (NPT) و پادمان است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه کارشناسان این سازمان با یک بهانه واهی از آزمایشگاه دانشگاه علم و صنعت بازدید کرده اند، تصریح کرد: دولت و دستگاه دپیلماسی کشور نباید در این باره سکوت و منفعلانه عمل کنند، قطعاً در این باره باید پاسخ گو باشند.

نماینده مردم محلات در مجلس با تذکر اینکه "این بازدید ها مقدمات ترور دانشمندان هسته ای و غیرهسته ای ما را فراهم می کند"، اظهار داشت: کسانی که اجازه داده اند تا جاسوسان سازمان های بین المللی به طور سرزده از دانشگاه های کشور بازدید کنند، قطعاً در اقدامات تروریستی دشمنان شریک بوده و ملت آنها را نخواهد بخشید.

به گزارش تسنیم، گفته می شود که چندی پیش تعدادی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدید محرمانه و سرزده ای را از یکی از آزمایشگاه های دانشگاه علم و صنعت داشته اند که منتقدان معتقدند که به هیچ وجه در متن توافق نامه برجام پیش بینی نشده بود که به صورت سرزده و محرمانه از مراکز دانشگاهی، آن هم دانشکده هایی که ارتباطی با مسائل هسته ای ندارد، بازرسی صورت گیرد؛ البته جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت بازدید بازرسان آژانس از این دانشگاه را تکذیب کرده و گفته است که این بازدید صحت ندارد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما