شناسهٔ خبر: 26678079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر ترامپ به انگليس تحت الشعاع اعتراضات مردمي

هزينه هاي تامين امنيت اين سفر حدود پنج ميليون پوند برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

 بالاخره طلسم لغو سفرهاي رونالد ترامپ به انگليس شکسته شد و او در ميان تدابير شديد امنيتي وارد اين کشور شد. ترامپ تاکنون سه بار سفر خود را به دليل اعتراض هاي مردم انگليس به تأخير انداخته. از اين رو آنچه در نخستين سفر ترامپ به انگليس به‌عنوان رئيس‌جمهوري آمريکا جلب توجه مي کند، اعتراضات مردمي است که بر اين سفر سايه افکنده و آن را تحت الشعاع خود قرار داده است.
البته ترامپ پيش از سفر به انگليس مدعي شده بود که مردم اين کشور من را دوست دارند! حال اين چه دوست داشتني است که به لغو سه باره سفر ترامپ به انگليس به دليل اعتراصات مردمي منتهي شده است؟! لذا شکي نيست که سفر رئيس جمهور آمريکا به انگليس ناخرسندي مردم اين کشور را به دنبال خواهد داشت.
بر اين اساس، همزمان با سفر ترامپ به انگليس، تظاهرات و تجمعات اعتراضي گسترده‌اي در اين کشور برگزار شده و يا در حال برگزاري است. در اين باره يک گروه مخالف جنگ در انگليس با انتشار پوسترهايي اعلام کرده بزرگ ترين تظاهرات تاريخ را با مشارکت بيش از دو ميليون نفر همزمان با سفر ترامپ به لندن برگزار خواهد کرد. خبرگزاري رويترز هم گزارش داده که بيش از ۵۰ هزار نفر براي شرکت در تظاهراتي در مرکز لندن عليه ترامپ و سياست‌هاي او ثبت‌نام کرده‌اند. بر اساس برنامه اعلام شده، راهپيمايي بزرگ موسوم به «روز ملي تظاهرات» قرار است امروز ( جمعه ) ساعت ۱۴ به وقت محلي از مقابل ساختمان شبکه خبري بي‌بي‌سي آغاز شود و معترضان به سمت ميدان ترافلگار حرکت خواهند کرد.
همچنين بالون غول‌پيکر تمسخرآميز ترامپ به مدت چند ساعت بر فراز ساختمان پارلمان به پرواز درخواهد آمد. در اين زمينه، نشريه گاردين به نقل از "لئو موري" هوادار محيط زيست نوشت بالن "بچه ترامپ"، نشانگر روانشناسي رئيس جمهور آمريکاست و ما مي خواهيم با پرواز اين بالن 6 متري، وي را تحقير کنيم. قرار است ترامپ به صورت يک کودک عصباني نشان داه شود.
در اين راستا از سفر ترامپ به لندن به عنوان سفري بسيار پرهزينه ياد شده است. در اين باره به گزارش نشريه تايمز، تنها هزينه هاي تامين امنيت اين سفر سه روزه حدود پنج ميليون پوند خواهد بود.
ديدار با مقامات در خارج از لندن به دليل هراس از اعتراضات مردمي موضوع ديگري است که حاشيه ساز شده و سروصداي زيادي به پا کرده است. ترامپ در بدو ورود به انگليس بدون گفت وگو با خبرنگاران مستقر در فرودگاه بلافاصله با بالگرد راهي اقامتگاه وودي جانسون - سفير آمريکا در انگليس- در مرکز لندن شد.
ديدار رئيس جمهوري آمريکا با نخست وزير انگليس و ملکه اليزابت دوم از بيم رويارويي با معترضان، خارج از لندن برگزار مي شود. در اين باره گفته شده که ديدار ترامپ با «ترزا مي»، نخست‌وزير انگليس در محل سکونت او و با «ملکه اليزابت» در «قلعه وينزر» انجام خواهد شد که هر دو در خارج از لندن قرار دارند.
همچنين اعتراضات و تظاهرات عليه ترامپ در انگيس به حدي است که سفات آمريکا به شهروندانش در انگليس هشدار داده که در زمان سفر ترامپ به انگليس از حضور در اماکن پر ازدحام خودداري کنند. پايگاه «ميرور» اين هشدار را با برنامه‌ريزي‌ها در انگليس براي تظاهرات گسترده عليه دونالد ترامپ، مرتبط دانسته است.

...................................................................
مصطفي عبدلي

نظر شما