شناسهٔ خبر: 26677582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی‌ استان یزد خبر داد:

بررسی مشکلات صنایع یزد در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی

یزد ـ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: بررسی مشکلات صنایع غالب و عمده استان یزد در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی این استان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

سید مجتبی حسینی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر در زمینه بررسی مشکلات صنایع تاثیرگذار استان در ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با تولیدکنندگان و صاحبان صنعت، مشکلات این بخش به طور ویژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در یزد افزود: در این نشست نمایندگان بخش صنعت استان مسائل و مشکلات خود را با مسئولان از جمله استاندار در میان گذاشتند.

حسینی‌پور عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل جدید و متفاوتی از تعاملات اقتصادی کشور به واسطه بدعهدی آمریکا و نقض و خروج این کشور از برجام، ضرورت هم اندیشی بیشتر به منظور مدیریت مطلوب شرایط و مقابله منطقی و موثر با تحریم های ظالمانه وجود دارد، از اینرو این نشست ها در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: نشست چهارشنبه شب به میزبانی اتاق بازرگانی و به مدت حدود سه ساعت برگزار شد و مورد استقبال صنعتگران و اصحاب تولید قرار گرفت.

حسینی پور یادآور شد: در این نشست که در آن مدیران عضو تیم اقتصادی استان و مسئولان نهادهای نظارتی نیز حضور داشتند، نمایندگان انجمن های تخصصی حوزه تولید استان شامل آهن و فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی، مواد شیمیایی، صنایع غذایی، معادن، سیم و کابل، به بیان نقطه نظرات، چالش های پیش رو و درخواست های خود پرداخته و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

وی با اظهار خرسندی از نزدیکی دیدگاه های بخش دولت و بخش خصوصی، تصریح کرد: بخش خصوصی در این نشست همراهی و همیاری خود را با دولت اعلام کرد و از سوی دیگر سخنان استاندار در حمایت از بخش خصوصی و لزوم اقدامات عملی در این راستا با تشویق مکرر فعالان عرصه تولید همراه بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد یادآور شد: به منظور بررسی بیشتر پیشنهادات ارائه شده و اتخاذ تصمیمات عملی و کارشناسی مقرر شد، مباحث هر کدام از انجمن های تخصصی به صورت مجزا در جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مطرح و پیگیری شود تا تاب آوری اقتصاد استان در شرایط پیش رو افزایش یابد.

وی افزود: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مستقر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، امور مربوط به برنامه ریزی و برگزاری منظم این جلسات را راهبری خواهد کرد.

نظر شما