شناسهٔ خبر: 26676942 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

مناسب‌ترین نوشیدنی‌ها برای رفع عطش

وقتی احساس تشنگی می‌کنیم که دچار کمبود آب شدید شده باشیم بنابراین ممکن است گاهی کمبود آب داشته باشیم اما چون شدت آن کم است احساس تشنگی و عطش نکنیم.

صاحب‌خبر -

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی گفت: افراد در تابستان بیشتر در معرض کمبود آب بدن هستند که این کم‌آبی با علائمی همراه است.

به گزارش شفا آنلاین:جعفر غفارزاده متخصص طب سنتی درباره احساس تشنگی اظهار کرد: وقتی احساس تشنگی می‌کنیم که دچار کمبود آب شدید شده باشیم بنابراین ممکن است گاهی کمبود آب داشته باشیم اما چون شدت آن کم است احساس تشنگی و عطش نکنیم.

علائم کمبود آب بدن

وی درباره علائم کمبود آب بدن بیان کرد: غلیظ بودن ادرار، از بین رفتن شادابی و افتادگی پوست، سردرد و نداشتن هوشیاری از نشانه‌های کمبود آب بدن <Body water deficiency>هستند بنابراین تنها عطش نشانه کم‌آبی بدن نیست.

بیشتر بخوانید: مشکلاتی که با کمبود آب در بدنتان ایجاد می‌شود

این متخصص طب سنتی افزود: برخی افراد مانند اطفال و سالمندان در مقایسه با دیگران نسبت به کمبود آب حساس‌تر هستند؛ این اشخاص نباید در فضا‌های خیلی گرم قرار بگیرند همچنین آن‌ها باید مایعات و میوه‌های آبدار را بیشتر مصرف کنند تا آب مورد نیاز بدنشان تامین شود.

غفارزاده با اشاره به ممنوع بودن مصرف آب یخ در افزود: اشخاص باید آبی مصرف کنند که کمی خنک باشد؛ افرادی که خیلی چاق یا بلغمی مزاج هستند هم باید آب گرم بنوشند.

بیشتر بخوانید: علائمی که نشان می‌دهد بدن دچار کم آبی شده است

وی تاکید کرد: استفاده از ماءالشعیر طبی، دوغ همراه با تخم خرفه و شربت سکنجبین برای رفع عطش مفید است؛ اشخاص برای تهیه ماءالشعیر طبی باید به ازای هر لیوان جو، ۱۵ لیوان آب بریزند و مخلوط آب و جو را روی گاز با شعله بسیار کم قرار دهند تا جو‌ها شکفته شوند سپس جو‌ها را از صافی عبور دهند حال محلول به دست آمده ماءالشعیر طبی است که افراد می‌توانند روزانه یک تا سه لیوان از این ماءالشعیر مصرف کنند.

غفارزاده یادآور شد: افراد سوداوی برای برطرف شدن تشنگی خود باید آب جوشیده ولرم را همراه با قند یا کمی عسل میل کنند.

نظر شما