شناسهٔ خبر: 26676812 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل پدیده:

هفته آینده سهام جبرانی پدیده، رسمی می‌شود

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز گفت: با توجه به تصمیم ستاد تدبیر استان و مکتابات امروز که از سوی مقام قضایی صورت گرفت، از هفته آینده سهام جبرانی پدیده رسمی خواهد شد و با ثبت رسمی این سهام، مالک و متولی اصلی شرکت توسعه سهامداران پدیده خواهند بود.

صاحب‌خبر -

 ابوالفضل انتظاری هروی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: گروه شرکت های پدیده صورت های مالی سال 96 را تهیه کرده و حسابرسی شرکت های اقماری پایان یافته است. مجامع شرکت های اقماری در حال برگزاری بوده و نهایتا گزارشات تلفیق دو شرکت ابنیه و توسعه پدیده تهیه خواهد شد.

وی ادامه داد: با این اقدامات ما در آستانه برگزاری مجمع عمومی سالانه سهامداران مجموعه قرار می گیریم. نقطه عطف بزرگی در حال حادث شدن است که آن فراهم شدن شرایط برای برگزاری مجامع گروه شرکت های پدیده است تا پروژه به صاحبان اصلی خود، یعنی سهامداران، واگذار شود و راهبری آن را هیات مدیره منتخب دنبال کند.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز تصریح کرد: مجموعه پدیده به عنوان یک ظرفیت بزرگ سرمایه گذاری کماکان مورد حمایت دستگاه حاکمیت است.

انتظاری هروی گفت: با توجه به تصمیم ستاد تدبیر استان و مکاتبات امروز که از سوی مقام قضایی صورت گرفت، از هفته آینده سهام جبرانی پدیده رسمی خواهد شد و با ثبت رسمی این سهام، مالک و متولی اصلی شرکت توسعه سهامداران پدیده خواهند بود.

رایزنی با مجموعه های پولی و بانکی برای پشتیبانی از نقدشوندگی و قیمت معاملاتی سهام پدیده

وی اضافه کرد: همچنین به جهت اینکه از نقدشوندگی و قیمت معاملاتی سهام پدیده پشتیبانی شود، رایزنی های ویژه ای با مجموعه های پولی و بانکی صورت گرفته که صندوق های تامین مالی و شرکت های سرمایه گذاری آن ها بتواند وارد بازار خرید و فروش سهام پدیده شوند. به موازات این امر، پیشرفت های خوبی نیز در حوزه ورود دو شرکت ابنیه و توسعه به بورس داشته ایم و پیش بینی می شود با این روند، این دو شرکت در سال جاری بتوانند وارد بازار بورس شوند.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز با بیان اینکه یقینا و قطعا یکی از این شرکت ها وارد بورس خواهند شد، عنوان کرد: تاکنون برای ورود به بورس به پیش نیازهایی احتیاج بود که یکی تهیه صورت های مالی 3 سال اخیر بود که خوشبختانه صورت های مالی سال های 93 تا 95 تهیه و مجامع آن برگزار شد. صورت های مالی سال 96 نیز تهیه شده و حسابرسی شرکت های اقماری تمام شده است و اکنون در حال تهیه صورت های مالی و تلفیقی دو شرکت ابنیه و توسعه پدیده هستیم که با به سرانجام رسیدن آن و برگزاری مجامع و با توجه به اینکه شرکت توسعه سهامی عام است، ضوابط کلی برای ورود به بورس فراهم می شود.

علاوه بر شرکت توسعه پدیده، شرکت ابنیه نیز وارد بورس خواهد شد

انتظاری هروی خاطرنشان کرد: همچنین شورای عالی سازمان بورس مصوب کرد که علاوه بر شرکت توسعه که سهامی عام است و نماد به آن اختصاص یافته، شرکت ابنیه و ساختمان نیز بایستی در بورس پذیرفته شود که خوشبختانه صورت های مالی چند سال اخیر آن صورت گرفته و الان هم صورت های مالی تلفیقی سال 96 آن در حال انجام است و شرایط عمومی آن برای ورود به بورس فراهم می شود.

وی اظهار کرد: موضوع حمایت از نقدشوندگی و قیمت معاملاتی سهام پدیده برای اینکه سهامداران بتوانند سرمایه و سود مورد انتظار خویش را تحصیل کنند، جزو مطالبات رئیس جمهور، دولت و بانک ها بوده است و سفارشات لازم از ایشان نیز دریافت شده است. طی یک ماهه گذشته تمرکز ویژه ای روی قیمت معاملاتی و نقدشوندگی سهام داشته ایم و مذاکرات فشرده ای در سطح سرپرستان بانکی استان و مدیران عامل در تهران و مدیران ارشد بانک مرکزی داشتیم که توافقات خوبی نیز در این زمینه حاصل شده و روز یکشنبه پیش رو هم قرار است، من در معیت مدیران ارشد استانداری برای ادامه مذاکرات و توافقات به تهران برویم.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز ادامه داد: برای ورود به بازار خرید سهام پدیده، با هر بضاعت مالی می توان وارد شد ولی تکیه ما این است که باید پشتوانه‌های مالی به حدی فراهم باشد که رونق در نقدشوندگی و افزایش قیمت معاملاتی سهام پدیده موقتی نباشد.

آیا محدودیتی جهت خرید سهم برای شرکت های دولتی وجود دارد؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای نقدشوندگی سهام محدودیتی برای حضور موسسات دولتی وجود دارد یا خیر، گفت: هر کسی که سهم خریداری کند، متناسب با وزن سهمی خویش می تواند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های شرکت مشارکت داشته باشد. حال خریدار سهم می تواند شخص حقیقی، شخص حقوقی، سرمایه گذار، بنگاه اقتصادی، بانک، صندوق مالی و... باشد. خود مجموعه های دولتی برای خرید سهام توجه دارند که آیا برای خرید سهم محدودیتی دارند یا خیر؛ هر کس محدودیت خویش را می فهمد و آن کسی که با ما مذاکره می کند، به این معناست که اذن مذاکره و اجازه عمل دارد.

انتظاری هروی خاطرنشان کرد: در حالی که خیلی از بنگاه های اقتصادی در شرایط امروز کشور با برخی محدودیت ها و مشکلات مواجه هستند و بعضا شرایط توقف و تعطیلی خط تولید آن ها حاصل شده، خوشبختانه در پدیده شاندیز یکی پس از دیگری، پروژه ها در حال ساخت و تکمیل و بهره برداری در حوزه های خدماتی و تجاری است که این روندی رو به توسعه دارد. به طور میانگین بیش از 2000 نفر به صورت روزانه در حوزه های پشتیبانی، کارگری، مهندسی، بهره برداری و... در این مجموعه مشغول به کار هستند. یقینا فرصت ها و ظرفیت های این مجموعه استعداد این را دارد که این عدد اشتغال مستقیم به بیش از 6 تا 10 هزار نفر برسد.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز با بیان اینکه تمام کسانی که در گذشته مربوط به پیش از سال 93 مشغول به کار در مجموعه بوده اند، طبق مصوبه اگر مطالباتی دارند می توانند به عنوان جایگزین طلب خویش، سهام دریافت کنند، گفت: در گذشته براساس همین مصوبه پیمانکاران و تامین کنندگان اقلام کالایی سهام دریافت کرده اند. تعداد کسانی که در حال حاضر موفق به تهاتر طلب خویش با سهام نشده اند، کم است که باید شخصا، خود مراجعه کنند. البته در اسفند ماه سال پیش که افزایش قیمت معاملاتی ویژه ای داشتیم، عموما این افراد برای این منظور مراجعه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: پیش نیاز تشکیل مجمع عمومی شرکت توسعه سهام جبرانی است و هفته آینده که این اتفاق رخ دهد، می توان بررسی کرد که تاریخ دقیق تشکیل مجامع شرکت ها اعلام شود.

انتظاری هروی با اشاره به اظهار نظر اخیر دادستان مشهد در خصوص پدیده عنوان کرد: آقای صادقی، دادستان مشهد، گفته بودند چقدر خوب است که بخشی از خط اعتباری که برای ساخت پروژه ها هزینه می شود، پشتوانه جمع آوری و پشتیبانی از قیمت سهام باشد که این از پیشنهاداتی است که در شرکت جمع بندی شده و به کنسرسیوم بانکی پیشنهاد آن ارایه شده است و باید مراحل اداری خود را طی کند؛ منتها این امر جزو اولویت ها نیست اما از باب اینکه بخشی از سهامداران شرایط سختی دارند، شاید بتوان با اختصاص بخشی از مبلغ کنسرسیوم این امر را پیگیری کرد.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز تصریح کرد: با توجه به مصوبه ای که ستاد تدبیر در گذشته داشته و با توجه به فرمولی که براساس کارشناسی های صورت گرفته، ارایه شده، این سهام جبرانی به فرمول مصوب از شرکت توسعه خواهد بود. این سهام در سیستم به سهامداران تخصیص یافته و هرکس با ورود به سامانه سناپ می تواند مقدار سهم خویش را مشاهده کند.

وی تصریح کرد: امروز اعلام شد که مصوبه ستاد تدبیر ابلاغ شده و مقام قضایی نیز نامه مربوطه را برای اداره کل مالیاتی نگاشته اند. با این نامه و نامه ای که سازمان امور مالیاتی برای سازمان بورس ارسال می کند، سهام جبرانی رسمی می شود و انشالله به محض اینکه مرحله اداری در سازمان امور مالیاتی و سازمان بورس انجام گیرد، همه سهامداران می تواند برگ سهام خویش را به صورت الکترونیکی از سامانه دریافت کنند.

تا هفته آتی گواهی سهم سهامداران را می توان از طریق سامانه سناپ به سهامداران تحویل داد

انتظاری هروی گفت: به تعبیر دیگر، تا هفته آتی با زیرساخت های فراهم شده گواهی سهم سهامداران را می توان از طریق سامانه سناپ به سهامداران تحویل داد. هر کدام از سهامدران تا پایان هفته آینده می تواند با مراجعه به سامانه، گواهی سهم شرکت ابنیه و ساختمان را دریافت کنند. اگر این مراحل اداری طی شود تا هفته آینده، گواهی سهم شرکت توسعه هم از طریق همین سامانه به شکل الکترونیکی قابل تحویل به سهامداران است.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین کارشناسی که در سال 1394 از سوی کارشناسان رسمی منتخب قوه قضاییه صورت گرفت، ارزش سرمایه گذاری در این مجموعه بیش از 10 هزار میلیارد تومان برآورد می شد، عنوان کرد: طی 2 سال گذشته اسناد مالکیتی عرصه 44 هکتاری پدیده شاندیز تقریبا نهایی شده است.

انتظاری هروی اضافه کرد: در حال حاضر برای تمام ساخت و ساز های یک میلیون و 100 هزار متر مربعی آن مجوزهای ساخت و ساز و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور صادر شده و هم اکنون مجموعه های تجاری پدیده دارای پایان کار است. همچنین 206 هزار متر مربع از مجموعه های اقامتی نیز دارای گواهی عدم خلاف شده و امتیاز آب مصرفی 3 میلیون متر مکعب در سال از شرکت آب و فاضلاب استان برای این مجموعه دریافت شده است.

وی ادامه داد: همچنین نظر به اینکه خط انتقال برق با مصرف حداکثری 60 مگاوات در حال اجراست و با توجه به اینکه کار ساخت و تکمیل تمام پروژه های پدیده در حال انجام است و در حال حاضر بیش از 30 پیمانکار و مشاور جز و کل در مجموعه فعالیت دارند و نیز با توجه به اینکه بخشی از ادعاها و تهدیدات مالی نسبت به مجموعه برطرف شده و نظر به اینکه حوزه های ظرفیتی که برای بهره برداری در هایپرمارکت، شاپینگ و خیابان سنگ فرش فعال شده، پیش بینی ها این است که ما بایستی در کارشناسی حداقل روی 20 هزار میلیارد تومان برآورد ارزش سرمایه گذاری برای پدیده فکر کنیم.

انتظاری هروی خاطرنشان کرد: اگرچه تا پایان سال 94 در مجموعه ساخت و سازهای زیادی صورت گرفته شده و سرمایه زیادی از مردم جذب و صرف عمران شده بود اما به جهت محدودیت ها و مشکلات پروژه مجوزهای ساخت و ساز و تغییر کاربری و تراکم ساختمانی دریافت نشده بود. عموما این مجوزها در یکی دو سال اخیر با حمایت دستگاه های حاکمیت اخذ شده و ارزش ذاتی پروژه را این مجوزها افزایش داده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در تجهیز و تکمیل آپارتمان های میان مرتبه که از 4 تا 16 طبقه در حال ساخت است و 1062 واحد را شامل می شود و هر واحد بین 50 تا 250 متر مربع وسعت دارد، 4 پیمانکار با اشتغال روزانه 1200 نفر مشغول به ساخت و تکمیل پروژه در 4 جبهه هستند.

انظتاری هروی اضافه کرد: یکی از پیمانکاران در حال تکمیل تحکیم سازه و بتن ریزی سقف های طبقات 16 تا 23 دو بال هتل مجموعه است. همچنین چند پیمانکار جز و کل نیز هستند که در حال تکمیل و برطرف کردن نواقص عدیده فاز یک تا 11 تجاری مجموعه هستند. در حال حاضر پیمانکار فاز 11 تا 19 تجاری که شامل 250 هزار متر مربع می شود، انتخاب شده و از هفته آینده کار ساخت و تکمیل این فازها آغاز می شود.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز تصریح کرد: براساس طرح مشاور، بایستی ساخت و تکمیل آپارتمان های میان مرتبه و تجاری های فاز 11 تا 19 ظرف 2 سال صورت گیرد که این دوره زمانی به 1.5 سال کاهش یافته است. همچنین حدود 450 تا 500 واحد آپارتمانی اقامتی در یک دوره زمانی یک ساله تکمیل خواهد شد و در دهه فجر امسال به پیش خریداران آن تحویل خواهد شد.

تمام کسانی که واحدهای تجاری را پیش خرید کرده اند، می توانند برای دریافت سند سرقفلی ملک خویش اقدام کنند

انتظاری هروی با اشاره به اینکه در حوزه ابنیه تجاری مجموعه حدود 400 واحد پیش فروش شده، گفت: همه پیش نیازهای مربوط به ساخت و تکمیل و همچنین مسایل ثبتی و حقوقی برای تحویل و قرارداد رسمی دارای سرقفلی این واحدها فراهم شده است. به تعبیر دیگر پروژه به حدی از بلوغ و رونق و سطحی از بهره برداری رسیده که امروز اعلام می شود تمام کسانی که واحدهای تجاری را پیش خرید کرده اند، می توانند با مراجعه به واحد املاک و مستقلات و حقوقی مجموعه برای دریافت سند سرقفلی ملک اقدام کنند.

وی اضافه کرد: قالب کسانی که پیش خرید کننده واحدهای اقامتی هستند هم می توانند به واحد حقوقی و مالی پدیده مراجعه نموده و در خصوص مبالغ پرداختی و چک هایی که نزد شرکت داشته و احیانا برگشت خورده و چگونگی پرداخت تتمه اقساط خویش اقدام کنند. انشالله این افراد خود را برای سکونت در واحدهای اقامتی از دهه فجر امسال آماده نمایند. همه این واحدها ضمن تکمیل و تجهیز مبله می شود و کلید آن به پیش خریدکنندگان واگذار خواهد شد.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز تاکید کرد: این افراد نیز می توانند با توجه به ضوابط تعیین شده برای دریافت اسناد سرقفلی به واحد حقوقی و مالی مراجعه نمایند. همچنین به زودی این افراد برای یک جلسه هم اندیشی دعوت خواهند شد تا گفت و گویی برای تکمیل، تجهیز و تحویل واحدهای اقامتی را با آن ها داشته باشیم.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشنهادات قراردادی تفاهم نامه ای که برای ساخت و تکمیل پارک آبی امضا شده بود، ارایه شده و در حال بررسی است که امیدواریم حداکثر در همین تابستان عملیات تکمیل و ساخت آن نیز آغاز گردد.

انتظاری هروی اظهار کرد: مجموعه هایپرمارکت و واحدهای تجاری در شاپینگ فعال شده و علاوه بر فعالیت این مجموعه که در یک محیط 22 هزار متر مربعی فعال است، کار خود را توسعه نیز می دهد و پیش بینی می شود تا پایان تابستان به فروش اقساطی کالاهای اساسی نیز دست یابد و علاوه بر تامین مایحتاج عمومی، کالاهای اساسی زوجین و خانواده های محلی را نیز تامین نماید.

وی ادامه داد: هم اکنون 86 واحد تجاری مجموعه فعال است که با افتتاحیه ورودی زین اسبی مجموعه، شرایط بهره برداری 50 واحد مالکیتی فراهم می شود. از مالکان برای تجهیز واحدها دعوت شده و برخی واحدها هم مشغول فعالیت در این زمینه هستند. هدفگذاری ما این است که تا پایان تابستان واحدهای تجاری فعال به بیش از 160 مورد برسد که رشدی 200 درصدی را نشان می دهد.

انتظاری هروی خاطرنشان کرد: در خیابان سنگ فرش پدیده 23 رستوران وجود دارد که بیش از نیمی از آن فعال است و مابقی نیز تا پایان مرداد ماه و حداکثر شهریور ماه امسال فعال خواهد شد. در حال حاضر با برندهای مشهوری در حال گفت و گو برای فعالیت در این حوزه هستیم. براساس برنامه قرار است شهر هوشمند را در شهر رویایی پدیده شاندیز پیاده کنیم که عملیات ابتدایی آن از خیابان سنگ فرش آغاز خواهد شد و در همین تابستان خدمات هوشمند در چند رستوران و این خیابان ارایه خواهد شد.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز با بیان اینکه نزدیک 2 ماه است که خیابان غذا در مجموعه سنگ فرش فعال شده که به شدت مورد استقبال قرار گرفته، گفت: به طور میانگین روزانه 4000 نفر و در روزهای تعطیل بین 8 تا 10 هزار مراجعه کننده به شهر رویایی پدیده شاندیز می آیند. علاوه بر این برگزاری جشنوراه غذایی و شیرینی و شکلات در برنامه است تا در پایان تابستان در مجموعه سنگ فرش فعال شود. در کنار فعالیت های عمرانی و بازرگانی، فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی نیز در مجموعه جدی گرفته شده و در حال حاضر جشنواره بازی های غول آسا در مجموعه در حال برگزاری است که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مجوزهای اولیه اتخاذ شده تا مسابقات مردان آهنین کشور در این مجموعه برگزار شود. همچنین قرار است جشنواره فرهنگی هنری و صنایع دستی بانوان روستایی ایران نیز در آینده در شهر رویایی پدیده شاندیز برگزار شود. جشنواره و فستیوال مچ اندازی بانوان ایرانی نیز یکی دیگر از اقداماتی است که مجوز اجرای آن اخذ شده است. در تکاپو هستیم با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و نیاز شهروندان مشهدی و محلی و گردشگران به برنامه های مفرح، یک سیرک بین المللی در تابستان در پدیده برگزار شود.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز تصریح کرد: خوشبختانه به موازات فعالیت های عمرانی و بهره برداری ها در پدیده، اقدامات مشابهی نیز در شهر افسانه های پدیده کیش در حال انجام است. برای 170 هزار متر مربع از فضای تجاری مجموعه پدیده کیش در فازهای A و B انتخاب پیمانکار صورت گرفته که در حال تجهیز کارگاه هستند و قرار است فعالیت های آن از یک ماه آینده آغاز شود.

برچسب‌ها:

نظر شما