شناسهٔ خبر: 26675813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد مصدومان آتش سوزی مسجد جامع ساری به 25 نفر رسید

ساری - ایرنا - سخنگوی اورژانس استان مازندران از افزایش تعداد مصدومان حادثه آتش سوزی شب گذشته مسجد جامع ساری خبرداد و گفت که تعداد مصدومان این حادثه به 25 نفر رسید .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ذکریا اشکپور روز جمعه در گزارشی به خبرنگاران افزود : از این تعداد هشت مصدوم به بیمارستان های امام خمینی (ره) ، بوعلی و فاطمه زهرا (س) ساری منتقل شدند .
وی مصدومیت این افراد را سقوط از ارتفاع و نیز سوختگی جزیی اعلام کرد .
سخنگوی اورژانس مازندران همچنین گفت : 17 نفر از مصدومان این حادثه توسط تیم های اورژانس مستقر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند .
وی خراشیدگی سطحی ، استنشاق دود و مشکلات تنفسی را اصلی ترین علت مصدومیت این تعداد افراد اعلام کرد .
اشکپور گفت : تعدادی از مصدومان این حادثه ، آتش نشانانی بودند که برای اطفای حریق در این محل حضور داشتند .
ساعت حدود 20 شب گذشته حادثه آتش سوزی مسجد قدیمی جامع ساری به مرکز پیام اورژانس مازندران اطلاع داده و از این مرکز درخواست کمک شد .
پس از اعلام مردمی مبنی بر بروز این آتش سوزی ، 6 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از پایگاههای اورژانس فرهنگ ، وفائیان ، راهبند ، تاکام ، لاریم و سورک به محل حادثه اعزام شدند .
به گفته سخنگوی اورژانس مازندران 20 نیروی امدادی درمانی در حادثه شب گذشته آتش سوزی مسجد جامع ساری تا بامداد امروز جمعه در محل حادثه حضور داشتند و خدمات دهی به آسیب دیدگان را انجام می دادند .
وی اظهار داشت : با توجه به بزرگی این حادثه آتش سوزی ، خوشبختانه هیچیک از مصدومان دچار سوختگی شدید و عمیق نشدند .
مسجد جامع ساری که گفته می شود قدمت آن به دوره های تاریخی پس از اسلام و دوره قاجاریه باز می گردد در سال 1377 با شماره ثبت 2272 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید .
این مسجد علاوه بر جایگاه معنوی و دینی که در میان مردم مازندران و بویژه مردم ساری برخوردار بود یکی از مراکز برگزاری آیین های دینی و برنامه های سیاسی و اجتماعی استان به شمار می رفت .
2096/1899

نظر شما