شناسهٔ خبر: 26675696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

لیبرمن در واکنش به تصویب قانون جنجالی در ایرلند:

سفارت اسرائیل در دوبلین را تعطیل کنید

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قانون تحریم کالاهای اسرائیلی در مجلس سنای ایرلند خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل در دوبلین شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری سمانیوز، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز خواستار بسته شدن سفارت اسرائیل در ایرلند شد.

 

این درخواست لیبرمن در پی قانون ممنوعیت ورود کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین بوده است که دیروز در مجلس سنای ایرلند به تصویب رسید.

 

همچنین این موضع گیری لیبرمن پس از آن انجام شد که وزارت خارجه اسرائیل سفیر ایرلند در تل آویو را فراخواند تا در خصوص قانون تصویب شده در مجلس سنای ایرلند توضیحات خود را ارائه نماید.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توییتر خود نوشت: فراخواندن سفیر و توضیح خواستن از وی و توبیخ آن فایده ای ندارد و نباید با کسی که اسرائیل را هدف قرار داده مذاکره کرد، بنابراین دولت اسرائیل باید سفارت خود در دوبلین را تعطیل کند.

 

وی افزود: مجلس سنای ایرلند از پیش نویس قانون خطرناک تحریم اسرائیل حمایت کرده است و این بر روند راه حل سیاسی در خاورمیانه تاثیری منفی خواهد داشت.

 

لازم به ذکر است مجلس سنای ایرلند روز چهارشنبه با پیش نویس قانون ممنوعیت ورود تولیدات شهرک های اسرائیلی در اراضی اشغالی موافقت کرد، بر اساس این قانون تمام کسانی که اقدام با واردات این کالاها نمایند و یا حتی به ورود آن به ایرلند کمک کنند و یا خدماتی را از شهرک نشینان این مناطق خریداری نمایند مجازات خواهند شد.

 

این قانون که از سوی سناتور فرانسیس بلاک ارائه شده بود با 25 رای موافق، 20 رای مخالف و 14 رای ممتنع به تصویب رسید و در انتظار تصویب از سوی مجلس نمایندگان ایرلند می باشد.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما