شناسهٔ خبر: 26675087 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سرقت بی‌سابقه خودرو در اروپا

صاحب‌خبر -

پلیس بین المل عملیاتی گسترده در مرز مشترک فنلاند و روسیه برای جلوگیری از سرقت بی‌سابقه وسایل نقلیه را به اجرا گذاشته است.

به گزارش همشهری، اینترپل در ماه ژوئن تنها به مدت چهار روز بیشتر از ۱۲۷۵ خودرو سرقت شده را تحت بررسی قرار داد تا بیشتر درباره فعالیت‌های جنایی گروه‌های تبهکار بداند.

سرقت خودرو خصوصا در این منطقه برای اینترپل جزو فعالیت های جنایتکارانه سازمان یافته است که با تروریسم بین‌الملل هم رابطه مستقیم دارد.

رد خودروهایی که در این منطقه به سرقت رفته‌اند در آمریکای جنوبی، استرالیا نیز پیداشده است. تومی آلتو هماهنگ کننده عملیات با مرزبانان فنلاند می‌گوید عمده این خودروها برای قاچاق سیگار و مواد مخدر در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گزارش‌های اینترپل نشان می دهد که در سال ۲۰۱۷، بیشتر از هفت میلیون خودرو در ۱۲۶ کشور به سرقت رفته و این تازه بر اساس آماری است که به این سازمان گزارش شده است. در این میان تنها ۱۱۸ هزار خودرو تاکنون پیدا شده‌اند.

اینترپل از سال ۲۰۰۹ تمرکز خود بر سرقت خودروها را بیشتر کرده است. در این سال‌ها اینترپل موفق شده بیش از ۱۵۰ سارق خودرو را که در خدمت باندهای تبهکاری بوده‌اند بازداشت کند.

نظر شما