شناسهٔ خبر: 26675039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طرح جی نف به زودی در قزوین و تاکستان پایان می یابد

حامد فتوحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جی نف از طرح های پایه و توسعه ایی دولت الکترونیک به حساب آمده و با توجه به زیرساختی بودن آن، باید هرچه

صاحب‌خبر - حامد فتوحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جی نف از طرح های پایه و توسعه ایی دولت الکترونیک به حساب آمده و با توجه به زیرساختی بودن آن، باید هرچه سریع تر به اتمام برسد.
وی ادامه داد: در مناطق شهری استان قزوین این کدها بارگزاری شده اما باید در مناطق روستایی نیز با نام گذاری معابر و کوچه ها سرعت این طرح را افزایش داد.
به گفته وی، تهیه کامل نقشه های روستایی بخش شال برای کدهای استاندارد ملی به پایان رسیده و آماده بارگزاری است.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری قزوین با اشاره به اینکه تمام مکان های مسکونی، کشاورزی و اراضی ملی باید دارای این کد استاندارد شوند، یادآور شد: برای هر مکانی فارغ از صاحبان حقیقی یا حقوقی آن، یک کد استاندارد کشوری بر مبنای استان با قید نام شهرستان، شهر، روستا، معبر و در نهایت مختصات جغرافیایی در نظر گرفته خواهد شد.
فتوحی خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه تمام دستگاه های خدمات رسان برای صدور قبض از کد ملی استاندارد جغرافیایی به جای نام افراد استفاده خواهند کرد.
وی اضافه کرد: هر دستگاهی با توجه به این کدها می تواند خدمات ارائه شده به هر ملکی را شناسایی و در صورت کمبود وقت، بدون مراجعه و تحقیق محلی، اقدام به ارائه خدمات کند.
فتوحی ادامه داد: طرح سیماک (سامانه استعلامات اماکن کشور) نمونه جی نف است و همه دستگاه ها برای استعلام مکانی موظف هستند تا با استفاده از این سرویس اینترنتی ضمن کاهش کارهای رایج اداری، سرعت خدمات را به مردم افزایش دهند.
وی در پایان افزود: طرح جی نف به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات توسط معاون اول ریاست جمهوری به تمام استان ها ابلاغ شده و همه دستگاه ها در اجرای آن باید بیش از پیش تلاش خود را به عمل آورند.
6104/8054
انتهای پیام

نظر شما