شناسهٔ خبر: 26674516 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شناسایی ۲۲۷۰ سوراخ موش در تهران!

صاحب‌خبر -

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران از شناسایی ۲۲۷۰ منفذ فعال موش و ۱۷۰ منفذ غیر فعال طی سه ماه نخست سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهرداد زنگنه‌فر با اعلام این خبر گفت: محل‌ها و محورهای وفور موش و منافذ ورود و خروج آنها در معابر و نهرها طی بازدید کارشناسان اداره ساماندهی شناسایی و در قالب اکیپ‌های مختلف در نواحی پنجگانه شناسایی و طعمه گذاری شد ضمن اینکه نسبت به اجرای عملیات مبارزه با موش به طور مستمر اقدام می‌شود.

وی افزود: آموزش و ارائه خدمات بهینه به عموم شهروندان درخصوص روش‌های مبارزه با جانوران موذی بسیار مؤثر است که طی آن ۲۳ دوره کارگاه آموزشی با هدف اطلاع‌رسانی و هشدار جهت مبارزه با جوندگان در اماکن عمومی با توزیع بروشور آموزشی برگزار شده است.

زنگنه فرد ادامه داد: مبارزه مکانیکی با جوندگان موذی در اولویت قرار دارد و در این راستا ۸۵۵ عدد تله چسبی نیز به شهروندان متقاضی تحویل و تعداد ۲۰۵ دریچه یک طرفه روی لوله‌های خروجی آب فاضلاب نصب شد.

وی با تأکید بر فعالیت اکیپ‌های کنترل جانوران مضر شهری گفت: این اکیپ‌ها آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا گرفته‌اند و با حضور در نواحی پنج‌گانه نسبت به زنده گیری ۲۳۲ قلاده سگ ولگرد اقدام کرده‌اند.

معاون شهردار منطقه ۱۹ تهران، با اشاره به ثبت ۲۶۱ پیام در سامانه ۱۳۷ در خصوص مبارزه با جانوران مضر شهری یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده نقطه آلوده به جانوران مضر شهری می‌توانند با تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند و این مکان‌های آلوده را اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما