شناسهٔ خبر: 26673710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایران یکی از محورهای گفت و گوی موگرینی و پمپئو بود

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا و مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی آمریکا در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل با یکدیگر گفت و گو کردند که ایران یکی از محورهای آن بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه با اعلام خبر دیدار مایکل پمپئو و فدریکا موگرینی افزود: دو طرف درباره طیفی از مشکلات مشترک آمریکا و اروپا بحث کردند.
وی ادامه داد: آنها موافق بودند که خطرات ناشی از نفوذ بدخواهانه ایران در سراسر خاورمیانه رو به رشد است.
وارد کردن اتهام به جمهوری اسلامی ایران در شرایطی انجام می شود که دولت آمریکا نتوانست اروپا و طرف های مذاکرات هسته ای ایران را در موضوع برجام با خود همراه سازد.
وزیر خارجه ایران ستیز آمریکا نگران است که با اعمال تحریم های یکجانبه کاخ سفید، دیگر متحدان این کشور از همراهی با این سیاست ها سر باز زنند و تنها انزوای ایالات متحده در عرصه بین الملل بیشتر شود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بررسی وضعیت امنیتی و انسان دوستانه در سوریه و اهمیت تداوم اصلاحات در اوکراین را دیگر موضوعات این دیدار دانست و اضافه کرد: دو طرف بر تضمین مسیر قابل تایید در غیر هسته ای شدن کره شمالی اتفاق نظر داشتند.
نوئرت تاکید کرد: پمپئو و موگرینی همچنین درباره نگرانی های مشترک آمریکا و اروپا در مورد خط لوله گازی نورد استروم 2 و لزوم اطمینان یافتن از تنوع منابع انرژی اروپا گفت و گو کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم روز چهارشنبه از برنامه خط لوله گازی نورد استریم 2 که قرار است ظرفیت انتقال گاز روسیه به اروپا را از طریق دریای بالتیک دو برابر کند، انتقاد کرد.
خط لوله گازی نورد استریم 2 برای سال 2020 پیش بینی شده است و حدود 55 میلیارد متر مکعب در سال ظرفیت انتقال گاز دارد که به این ترتیب ظرفیت فعلی این خط لوله دو برابر خواهد شد.
این خط لوله، گاز را از سواحل بالتیک روسیه به آلمان منتقل می کند. تا کنون روسیه، فنلاند، سوئد و آلمان موافقت خود را با عبور این خط لوله اعلام کرده اند و مراحل پذیرش قانونی آن در دانمارک هنوز در جریان است. مسیر بالتیک شرایطی را فراهم می کند که اوکراین از مسیر خط انتقال گاز روسیه به اروپا حذف می شود.
اروپام*1429

نظر شما