شناسهٔ خبر: 26673686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پروشنکو: نیروهای اطلاعاتی روسیه درتمام اوکراین رخنه کرده اند

مسکو – ایرنا – رئیس جمهوری اوکراین از حضور فعال نیروهای سرویس اطلاعاتی روسیه «اف.اس.ب» در این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت که نیروهای اطلاعاتی روسیه در تمام سطوح در کشورش رخنه کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از ریانووستی، «پترو پروشنکو» در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل ضمن شکایت از فعالیت روزافزون جاسوسان سرویس امنیت فدرال روسیه در کشورش گفت: آنها (جاسوسان روس) در سراسر خاک اوکراین حضور دارند.
سرویس امنیتی اوکراین به طور منظم از بازداشت عاملان نیروهای امنیتی و شهروندان روسی خبر می دهد که به دنبال خرابکاری در این کشور هستند، مسکو اما بارها این اتهامات را رد کرده است.
تیرگی روابط مسکو و کی یف در سال 2014 و با وقوع انقلاب در اوکراین که روس ها از آن به عنوان کودتا یاد می کنند، آغاز شد.
همزمان با انقلاب در اوکراین ساکنان شبه جزیره کریمه اقدام به برگزاری رفراندوم برای الحاق به روسیه کردند و مسکو نیز که در این منطقه نیروی نظامی داشت، امنیت برگزاری رفراندوم را برعهده گرفت.
پس از همه پرسی اعلام شد که 96.77 درصد مردم جمهوری کریمه و 95.6 درصد ساکنان منطقه سواستوپول خواستار الحاق به روسیه شدند.
اگر چه کریمه در اختیار روسیه قرار دارد، مقام های اوکراین کریمه را بخشی از خاک خود می دانند و معتقدند که مسکو آن را اشغال کرده است از این رو از دیگر کشورهای جهان خواسته اند ضمن محکوم کردن آنچه تجاوز روسیه به خاک خود خوانده اند، الحاق کریمه به این کشور را به رسمیت نشناسند.
شبس*اروپام ** 1346 **1859

برچسب‌ها:

نظر شما