شناسهٔ خبر: 26673671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

چشم استقلال روشن

پس از جدایی امید ابراهیمی از اسقلال و پیوستن به الاهلی قطر، انتظار می‌رفت مدیران استقلال به خودشان بیایند و پروژه تمدید قرارداد ستاره‌هایی مثل تیام و جپاروف را به نتیجه برسانند. اما تا به امروز نه ‌تنها این اتفاق رخ نداده بلکه آبی‌ها در آستانه از دست دادن دو ستاره دیگر هم قرار گرفته‌اند!

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
 روز گذشته خبر جدایی روزبه چشمی و مجید حسینی از استقلال، به سوژه‌ای داغ برای رسانه‌های داخلی تبدیل شد تا هوداران این تیم بیشتر از قبل نگران آینده تیم‌شان شوند. البته این‌طور که به‌نظر می‌رسد آبی‌ها خیلی نباید جدایی چشمی را جدی بگیرند.

    به قطر سفر کرد؟!

باشگاه الاهلی قطر پس از نهایی کردن قرارداد امید ابراهیمی، دنبال به خدمت گرفتن یک‌مدافع ایرانی هستند. برخی از رسانه‌های قطری خبر از توافق نهایی مدیران الاهلی با این مدافع داده‌اند و مدعی شده‌اند مراسم معارفه این ستاره به‌زودی برگزار می‌شود. مهم‌تر اینکه مدیران الاهلی هم این خبر را تایید کرده‌اند تا گمانه‌زنی‌ها برای مشخص شدن نام مدافع ایرانی آغاز شد. همزمان شدن این داستان با انتشار عکسی از روزبه چشمی در فضای مجازی که نشان می‌دهد او به قطر سفر کرده، باعث شده تا خیلی‌ها مدافع ملی‌پوش استقلال را به‌عنوان بازیکن جدید الاهلی معرفی کنند. هر چند این خبر تنها فقط در حد شایعه مطرح شده اما جدی شدن آن می‌تواند شوکی تازه به استقلالی‌ها وارد کند. به هر حال چشمی هم در پست دفاع وسط و هم در پست هافبک دفاعی، مهره‌ای کلیدی برای شفر به‌حساب می‌آید و از دست دادن او می‌تواند ضربه بزرگی به این مربی وارد کند. با جدایی ابراهیمی خیلی‌ها از چشمی به‌عنوان هافبک دفاعی اصلی تیم شفر نام می‌بردند اما در روزهای آینده ممکن است شرایط تغییر کند.

    رضایتنامه 3‌ میلیاردی

شایعه انتقال روزبه چشمی به باشگاه الاهلی، در شرایطی رسانه‌ای شده که این بازیکن یک‌سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و نمی‌تواند بدون اجازه آبی‌ها با باشگاهی وارد مذاکره شود. البته برخی از رسانه‌های داخلی روز گذشته بندی از قرارداد چشمی را منتشر کردند که نشان می‌دهد او هم مثل خیلی از بازیکنان استقلال، می‌تواند راحت از این تیم جدا شود. این‌طور که خبرگزاری فارس گزارش داده، چشمی با پرداخت 400هزار دلار یعنی با رقم ارز فعلی مبلغی در حدود 3میلیارد تومان، می‌تواند بدون هیچ مشکلی از استقلال جدا شود و با تیم جدیدش قرارداد ببندد. در این شرایط باید دید باشگاه الاهلی و یا خود روزبه چشمی، حاضر به پرداخت چنین رقمی برای رضایتنامه هستند یا خیر.

    داستان مصدویت

براساس شنیده‌ها باشگاه الاهلی به امید ابراهیمی مبلغی در حدود 700‌هزار دلار پول داده تا این بازیکن قید استقلال را بزند و به قطر سفر کند. با توجه به همین موضوع خیلی بعید به‌نظر می‌رسد باشگاه الاهلی فقط 400‌هزار دلار بابت رضایتنامه چشمی پرداخت کند و پولی هم بابت قرارداد به او بدهد. جدا از این روزبه چشمی در جام‌جهانی مصدوم شده و شنیده می‌شود حداقل تا دو‌ماه دیگر شانسی برای بازگشت به میادین ندارد. همین مبلغ بالای رضایتنامه و داستان مصدومیت چشمی، احتمال انتقال مدافع استقلال به الاهلی قطر را به‌حداقل می‌رساند اما برای روشن شدن این ماجرا باید چند روزی صبر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما