شناسهٔ خبر: 26673480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

متعاقب انتقاد به لایحه دولت یهود؛

رژیم صهیونیستی سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

نزاع دیپلماتیک میان رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا بر سر اظهارات نماینده این اتحادیه در خصوص لایحه «دولت- ملت یهود»، در نهایت به احضار این نماینده منجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز آو ایزرئیل، «امانوئل ژیوفره» سفیر اتحادیه اروپا در سرزمینهای اشغالی در گزارشی پیرامون لایحه «دولت- ملت یهود» خطاب به اعضای پارلمان اسرائیل (کِنِست) گفته بود که «این لایحه، تبعیض آمیز است» و «اسرائیل را از هنجارهای پذیرفته شده میان کشورهای دموکراتیک دور می کند».

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این انتقاد، به وزارت خارجه اسرائیل دستور داد تا امانوئل ژیوفره را احضار کرده و به وی تذکر دهند.

در این گزارش، سفیر اتحادیه اروپا خطاب به یکی از اعضای حزب لیکود در پارلمان اسرائیل گفته بود که «از لایحه دولت- ملت یهود بوی نژادپرستی، تبعیض قائل شدن علیه گروهها به ویژه اعراب به مشام می رسد و به ارزشهایی که اسرائیل مدعی حمایت از آنهاست، لطمه می زند».

در فاصله یکساعت پس از انتشار این اظهارات، دفتر نخست وزیر اسرائیل بیانیه ای صادر کرد که در آن، ژیوفره را برای «دریافت تذکر» به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی احضار کرد.

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا نه تنها به سازمانهای غیرانتفاعی که با دولت اسرائیل مبارزه می کنند، کمک مالی می کند؛ بلکه اکنون در بحث قانونگذاری اسرائیل نیز دخالت می کند».

شایان ذکر است که هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در سرزمینهای اشغالی تاکنون از هرگونه اظهارنظر در خصوص گزارش منتسب به امانوئل ژیوفره خودداری کرده است.

نظر شما