شناسهٔ خبر: 26673427 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مربی سازنده دوومیدانی در گفت‌وگو با فارس:

در ورزش برخلاف نظر رهبری عمل می‌کنند/ فدراسیون دوومیدانی مربی ایرانی را اصلا قبول ندارد

مربی سازنده دوومیدانی کشور گفت: فدراسیون دوومیدانی اصلا مربی ایرانی را قبول ندارد و حتی جواب تلفن‌شان را نمی‌دهند.

صاحب‌خبر -

احمد رمضان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با اشاره به بی‌توجهی فدراسیون دو و میدانی به مربیان داخلی اظهار داشت:‌در اکثر استان‌های کشور شاگرد دارم اما فدراسیون دو و میدانی در حق ما ظلم می‌کند و هیچ اهمیتی به مربی ایران نمی‌دهند. از ابتدای سال به من گفتند هر چه هادی سپهرزاد و حسین شایان گرفتند به شما هم می‌دهیم اما هیچ خبری نشد و حتی جواب تلفن ما را هم نمی‌دهند. خانواده من می‌گویند این همه وقت برای دوومیدانی می‌گذاری چه چیزی به تو می‌دهد. با این شرایط آنها واقعاراست می‌گویند.

* مربی ایرانی را اصلا قبول ندارند

وی تاکید کرد: فدراسیون دوومیدانی و شخص کیهانی اصلا مربی ایرانی را قبول ندارند. آنها وقتی مربی سازننده داخلی را نمی‌بینند چطور می‌خواهند قهرمان پروری کنند. من کسی هستم که شاگردم را از پیست خاکی رشد و پرورش دادم و به رکورد جهانی رساندم و کسی نبودم که بخواهم درجا بزنم یا مثال دیگر اینکه علی کدیور وقتی با فردین محمدزاده کار می‌کرد، به رکوردهای خوبی رسید اما از زمانی که زیر نظر مربی آمریکایی رفت، در جا می‌زند.

مربی دوومیدانی کشور با اشاره به اینکه در تمام لحظاتی که به عنوان مربی بالا سر دونده‌ها هستم فکر و ذکرم پیشرفت آنهاست، گفت: در حال حاضر مگر چند احمد رمضان‌زاده داخل کشور داریم که تمام زندگی خود را برای این رشته بگذارد. آیا پاسخ او را ندادن، درست است؟

*فدراسیون مدال 4 در صد متر جاکارتا را نخواست!

وی عنوان کرد: چند ماه پیش به کیهانی رئیس فدراسیون گفتم تیم 4 در صد متر را به من بدهید و با هفته‌ای دو روز تمرین کردن در جاکارتا مدال می‌گیریم اما اصلا توجهی نکردند. این دردی برای ورزش کشور است که به مدال‌آوری توجه نمی‌‌کنند. متاسفانه در کشور ما مربی خار است و فقط ورزشکار دیده می‌شود در حالیکه اگر مربی سازنده وجود نداشته باشد، ورزشکار چطور می‌خواهد رشد کند؟ به عنوان مثال اگر من حمایت شوم، چند حسن تفتیان دیگر خواهم ساخت؟ مگر به همین راحتی شما قهرمان تحویل می‌دهید؟ باید سختی و مکافات بکشید.

*  مسئولان ورزش برخلاف نظر رهبری به نیروی داخلی اهمیت نمی‌دهند

رمضان‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا شما قراردادی با فدراسیون دارید یا خیر، گفت: یک از مشکلات ما مربیان همین است که فدراسیون قرارداد نمی‌بندد اما برای مربیان خارجی همه چیز فراهم است و حقوق شان به موقع پرداخت می‌شود. رهبر انقلاب می‌گوید به تولید داخلی توجه داشته باشیم اما در ورزش ما مسئولان اصلا به این موضوع توجه نمی‌کنند. یک زمانی است که شما در داخل آن پتانسیل را ندارید و سراغ خارجی  می‌روید. من در این ورزش خاک خورده‌ام و زشت است که رئیس فدراسیون جواب ما را نمی‌دهد. شما ببینید در این اعزام‌ها که صورت می‌گیرد اصلا اسمی از ما نیست. چه گناهی کردیم غیر از اینکه قهرمان پرورش داده‌ایم.

* جواب مربی سازنده را نمی‌دهند، اما حرف از استعدادیابی می‌زنند!

وی در مورد اینکه کیهانی گفته است تمام توجه ما به پشتوانه سازی و استعدادیابی است، گفت: چه پشتوانه‌ای؟ شما جواب مربی سازنده را نمی‌دهید آنوقت از پشتوانه سازی حرف می‌زنید. همه مربیان داخلی را کنار گذاشته‌اید. اینکه می‌گویند باید استعداد صد درصدی پیدا شود، درست اما همین استعداد امکانات می‌خواهد و باید برای او سرمایه‌گذاری کنید و به مربیان اهمیت دهید. وقتی به نونهالان و جوانان نرسید چه چیزی می‌خواهید در بزرگسالی برداشت کنید.

انتهای پیام/س

نظر شما