شناسهٔ خبر: 26673305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

علت اتش سوزی در مسجد جامع ساری مشخص شد

صاحب‌خبر -
خرداد:استاندارمازندران دلیل آتش سوزی در مسجد جامع ساری رااتصال برق اعلام کرد و اظهارداشت : کابل برق مسجد که از سقف وارد می شد ،براثر گرما و فشار مضاعف ناشی از بهره گیری از کولر دچار اتصال شد و آتش گرفت.

به گزارش خرداد ،محمد اسلامی پنجشنبه شب درحاشیه بازدید از محل حادثه آتش سوزی مسجد جامع شهر ساری در گفت و گو با خبرنگارایرنا با رد تخریب کامل بنای مسجد جامع ساری گفت که براثر این آتش سوزی به سقف و برخی دیگر مکان های مسجد خسارت وارد شد.
وی افزود: بنای مسجد جامع شهر ساری همچنان برپاست و بزودی برنامه ای برای مرمت و بازسازی این آثار ملی که به ثبت نیز رسید، برنامه ریزی می شود.
وی اضافه کرد : مرمت و بازسازی مسجد جامع شهر ساری به دلیل ثبت در فهرست آثار ملی تابع مقرراتی است که این کار از سوی سازمان میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری دنبال خواهد شد.
استاندارمازندران افزود : با آتش گرفتن مسجد گروه های آتش نشانی شهرداری ساری به موقع وارد عمل شدند و از آتش نشانی شهرداری های نکاء، بابل، قائمشهر و آمل نیز کمک گرفته شد که این گروه ها نیز با حضور توانستند با همیاری نیروهای مردمی از سرایت آتش به فروشگاه ها و اماکن اطراف جلوگیری کنند.
اسلامی خاطرنشان کرد : دراین حادثه به 7 باب مغازه و فروشگاه های اطراف نیز خسارت وارد شده است.
*** قدردانی از حضور نیروی انتظامی 
استاندارمازندران از حضور نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت برای تسریع اطفاء حریق قدردانی کرد. 
مسجد جامع ساری مربوط به سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام - دوره قاجار است و در ساری، محله چناربن، داخل بازار نرگسیه واقع شده و این اثر در تاریخ 8 اسفند 1377 با شمارهٔ ثبت 2272 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نظر شما