شناسهٔ خبر: 26673050 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام دعایی:

باید انقلاب جدیدی در بستر عفاف و حجاب در کشور شکل بگیرد

حوزه/ دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف گفت: : تا حجاب رفع نشود، اقتصاد، امنیت و مشکلات دیگر حل نخواهد شد و معتقدیم انقلاب نویی را باید ایجاد نماییم و آن در بستر حجاب و عفاف است، چرا که مفسدین انسان های بی حیایی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدمحسن دعایی عصر پنجشنبه در اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: حدود 70 سال قبل در کشور واقعه ای رخ داد که باعث شد در نظام روزی به نام عفاف و حجاب نامگذاری شود و در آن اتفاق بیش از 2 هزار زن و مرد که برای مقابله با یک نقشه استکبار به مقابله برخاستند را کشتند.

وی افزود: آیا بعد از اقامه حکومت اسلامی و گذشت 40 سال که زمان کافی برای جامعه سازی و تربیت نسل فرهیخته بوده است، باید باز مواجه باشیم با همان نقشه ای که مزدوران انگلیس و غرب می خواهند در جمهوری اسلامی رقم بزنند.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف با اشاره به این که نیروهای انقلابی علیه جریان های استکباری، نباید لحظه ای کوتاه بیایند، گفت: دارند جامعه مارا تهدید می کنند و در خانه های ما نیز نفوذ کردند حال چرا برخی آرام هستند و با آن تئوری قورباغه پخته تن داده اند.

 وی به اهمیت عفت و حیا در زندگی اسلامی و انسانی پرداخت و تصریح کرد: بالغ بر 600 روایت از روایت نورانی اسلامی ارزش عفت و حجاب را ذکر می کنند؛ امام باقر(ع)، می فرماید: لباس  تقوا همان عفت است.

حجت الاسلام دعایی با اشاره به اینکه عفت یک ملکه نفسانی است که اجازه نمی دهد انسان تحت تأثیر قوای شیطانی قرار بگیرد، گفت: روایت است اگر حیا را از کسی گرفتید، تمام دیانت را از او گرفته اید.

وی با بیان اینکه لباس اسلام حیا است، افزود: پیامبر اسلام بیان نمودند، خداوند ابزار های لازم را برای حیا ورزی در اختیار انسان قرار داده و شریف ترین، نیکوترین و برترین عمل حیا و عفت است.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف با بیان اینکه بعد از معرفت الله هیچ چیز محبوب تر از عفت ورزی در اسلام نیست، مطرح کرد: امام صادق(ع)، فرمودند: اگر می خواهیم شیعه باشیم ،باید ملکه عفت و حیا در ما نهادینه شود.

وی اشاره کرد: دشمن بارها اذعان داشته است که برای بر اندازی این نظام جمهوری اسلامی باید حجاب ها را سست کنیم و به جای بمب و موشک فیلم های مستهجن و تصاویر تحریک آمیز را ترویج کنیم.

حجت الاسلام  دعایی ادامه داد: حال چرا برخی مسئولین در مقابل این راهبرد اعلام شده دشمن قسم خورده ایران با تسامح برخورد می کنند و چرا سیاست اعلام شده بر اندازی نظام از طرف مسئولین محترمی که روی خون شهدا ایستادند و حکمرانی می کنند توجه نمی شود و حتی در بسیاری مواقع به عنوان مهره های نفوذی این سیاست دارند بازی می کنند.

وی افزود: مسئله نشاط و شادی یک امر مطلوب است اما از این امر مطلوب مسؤلین سطح بالای دولت فعلی کمال سوء استفاده را کردند و نوامیس را به ورزشگاه ها کشاندند؛ چرا جامعه اسلامی این منکرعظیم را می بیند و ساکت است  تا زمینه بی بند و باری فراهم شود.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف گفت: معتقیدم باید روی دولت و مجلس فشار  آورد و شما بانوان انقلابی نباید از نفس بیفتید و باید به این تجمع های خود ادامه دهید و لباس رزم بپوشید و مقابل این حرکت ویرانگر بایستید.

وی عنوان کرد: جای تأسف و اعتراض دارد که عده ای به جای این که  برای کرامت و عزت و شرافت و آزادگی زن مسلمان ایرانی سینه چاک کنند، تمام همت خود را برای ورود  زن به ورزشگاه بگذارند و موفق هم شوند.

حجت الاسلام دعایی با بیان اینکه حوزه ها و ائمه جماعات نباید نسبت به این منکرات ساکت باشند، گفت: اکنون در بسیاری رستوران ها مراسم عیاشی برگزاری می شود و در آموزش و پرورش اعتیاد با دختران چه می کند، شراب خوری در حال رسمی شدن است، برای احیای موسیقی از خواننده های غربی دعوت می کنند و در خیابان های کیش، حجاب و عفاف بی معنا شده است.

وی ابراز داشت: تا حجاب رفع نشود اقتصاد، امنیت و مشکلات دیگر حل نخواهد شد و معتقدیم انقلاب نویی را باید ایجاد نماییم و آن در بستر حجاب و عفاف است، چرا که مفسدین انسان های بی حیایی هستند؛ ما امروز از مشکلات اقتصادی ضربه نمی خوریم از مشکلات بی حیایی ضربه می خوریم.

دبیرکل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف از تشکیل موقوفه سبک زندگی عفیفانه فاطمی خبر داد.

برچسب‌ها:

نظر شما