شناسهٔ خبر: 26672989 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آغاز واکسیناسیون مرغ های تخمگذار در ایران

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: برای جلوگیری از تسری ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، واکسیناسیون مرغ تخمگذار برای نخستین بار در کشور از دو هفته گذشته آغاز شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رفیعی پور امروز در حاشیه بازدید از واحدهای دامپزشکی سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ کانون‌های آنفلوانزای فوق حاد در کشور وجود داشت و برای سال‌جاری اقدامات پیشگیری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ستاد اجرایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از تیرماه امسال فعال شده و طرح پایش و آمایش را در حوزه طیور بومی، روستایی انجام می دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: این ستاد همچنین در تالاب‌های کشور شعاع  پنج، ۱۵ و ۵۰ کیلومتری را که محل فرود پرندگان مهاجر و امکان انتقال ویروس فوق حاد است مورد پایش و بررسی قرار می‌دهد.

رفیعی‌پور ادامه داد: هر جا رد پایی از این ویروس مشاهده شود اقدامت بهداشتی و قرنطینه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به خودکفایی در تولید واکسن دامی گفت: هم اکنون ۹۵درصد واکسن‌های دامی و  حدود ۷۰ درصد واکسن طیور تولید داخلی است و در ایران تولید می‌شود.

رفیعی پور با اشاره به نوسان ارز در ماه‌های گذشته گفت: در حوزه دامپزشکی تمام نهادهای مرتبط با غذای دام، طیور، آبزیان و نهادهای دارویی و واکسن از حمایت دولت برخوردار است و نهادهای دامی که با دلار ۳۸۰۰ تومان وارد می‌شود با همان قیمت در اختیار دامداران و آبزی پروران قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا 

نظر شما