شناسهٔ خبر: 26672793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ربیعی: برای ۹ میلیون دهه شصتی باید کار ایجاد کنیم

ايسنا : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹ میلیون دهه شصتی داریم که باید در دهه هشتاد سرکار می‌رفتند که نتوانستند لذا باید برای آنها کار ایجار کنیم.

صاحب‌خبر -

علی ربیعی در شورای اشتغال استان خراسان‌جنوبی اظهارکرد: دهه فجر تنها یک نماد نبوده بلکه یادآور تغییرات بنیادی و روش های جدید و یک ارمان است.

وی افزود: ایستادگی و رهبری مقام معظم رهبری نقطه قوت بزرگ ما است که ایرانیان کماکان به استقلال و ایستادگی خود می‌بالند و به آن افتخار می کنند .

ربیعی تصریح کرد: وظیفه ما این است که به آرمان های انقلاب برگردیم و عظمت و زیبایی آن را نشان داده و چرخشی که به برکت انقلاب بدست آورده‌ایم دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این استان علما و دانشمندان بزرگی رشد یافته‌اند، ادامه داد: عقبه این استان دارای سابقه و سبقه تمدن و فرهنگ است و اگر خراسان جنوبی با این نا برابری و عقب ماندگی پابرجاست به دلیل عقبه فرهنگی آن است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سیاست‌های غلط طی شده و فشار بر کشور و کمبود آب از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با تحولات عظیم اجتماعی و تغییر سبک زندگی روبرو هستیم که باید برای نهاد خانواده فکر کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: با سالمندی در آینده مواجه هستیم که نباید بگذاریم با فقر و معلولیت همراه شود ...

ربیعی تاکید کرد: باید سخت کوش تر از گذشته کار کنیم و سخت کوشی و عقلانیت دو عنصر هستند که بیشتر از گذشته به آن نیاز داریم .

وی یادآوردشد: سیاه نمایی از عدم توانایی ها باعث کاهش انگیزه در نسل جوان است و باید امید را ایجاد کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر زمینه‌هایی که برای خراسان جنوبی دیده شده که در آن هدف توزیع پول نیست بلکه توسعه و اشتغال در استان است.

ربیعی اظهارکرد: در زمینه اشتغال فراگیر ۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار داریم که در این خصوص معیار پرداخت ها بر میزان توسعه اشتغال در استان هاست.

وی ادامه داد: سهم خراسان جنوبی از این اعتبارات ۴۹۳ میلیارد تومان، اشتغال روستایی ۲۳۶ میلیارد تومان و از محل صندوق کارآفرینی امید ۴۸۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید به ظرفیت های خراسان جنوبی گفت: صنایع روستایی، معادن، میراث فرهنگی و گردشگری از جمله مورد توجه قرار می‌گیرد.

ربیعی با تاکید بر شکل گیری جوامع محلی افزود: در جوامع محلی کار شود تا جای نبود آب را در استان بتواند بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: کانون توسعه استان باید شکل گرفته شود و هیچ استانی بدون شکل گیری کانون توسعه رشد نخواهد کرد.

 

نظر شما