شناسهٔ خبر: 26672622 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

نگاهی به دیدارهای دوستانه پرسپولیس در اردوی کرواسی؛ نتایج سینوسی در فصل بدنسازی

سمیرا عبادی

سرخپوشان با پایان دادن به اردوی تدارکاتی خود در کرواسی، امشب به تهران خواهند رسید.

صاحب‌خبر -

طرفداری - همانند فصول گذشته، پرسپولیس تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ، یکی از نخستین تیم های ایرانی بود که تمریناتش را آغاز کرده و برای گذراندن یک فصل درخشان دیگر در لیگ برتر، فصل بدنسازی پرفشار و طاقت فرسایی را تحت تمرینات آمادگی جسمانی مارکو استیلینوویچ، پشت سر می‌گذارد. سرخپوشان پس از آغاز تمرینات خود در تهران، اردوی تدارکاتی 12 روزه ای را در واراژدین کرواسی، زادگاه برانکو ایوانکوویچ سپری کرده و امروز با پایان یافتن این اردو، به سمت تهران پرواز می‌کنند.

سرخپوشان در اردوی کرواسی خود، علاوه بر 15 جلسه تمرینی، 4 دیدار تدارکاتی را نیز پشت سر گذاشتند که نتایج آن، چندان به مذاق هواداران این تیم خوش نیامد. پرسپولیس در نخستین دیدار خود مقابل لوتومر اسلوونی قرار گرفته و توانست با 6 گل، رقیب گمنام خود را از پیش رو بردارد. سپس در دیدار دوم، سرخپوشان مقابل اینتر زاپرشیچ کرواسی، با برتری یک گله به پیروزی رسید. سومین و عجیب ترین مسابقه پرسپولیس، مقابل آلومینیج اسلوونی رقم خورد، جایی که سرخپوشان تنها یک روز پس از مصاف با اینتر زاپرشیچ و تقریبا با ترکیب دوم خود، با شکست پرگل 5-1، سورپرایز شدند. در آخرین دیدار تدارکاتی نیز در روزی که گادوین منشا یک ضربه پنالتی را از دست داد، سرخپوشان مقابل لوکوموتیو، تیم پنجم کرواسی به تساوی یک بر یک بسنده کردند.

آنچه از نتایج پرسپولیس در اردوی تدارکاتی برمی‌آید، این است که این تیم در این دیدارها موفق نبوده و نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. اما این موضوع در حاشیه آماده سازی سرخپوشان قرار می‌گیرد و مقصود برانکو از اردوی تدارکاتی، آماده سازی جسمانی بازیکنان خود برای یک فصل دشوار و طاقت فرسا بوده است. اتفاقی که پیش تر، تاثیرات آن در نتایج و عملکرد پرسپولیس در فصول گذشته کاملا هویداست. سرخپوشان در اردوی تدارکاتی فصل گذشته خود نیز در ابتدا با 4 گل کولوس را پشت سر گذاشتند، سپس مقابل آرسنال کرواسی به نتیجه بدون گل دست یافته و در نهایت، تن به شکست سنگین سه بر صفر مقابل استال دادند. اردوی تدارکاتی که منجر به قهرمانی مجدد پرسپولیس در لیگ برتر و قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آسیا گشت.

پس از پایان اردوی کرواسی و پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس دو دیدار دیگر پیش روی خواهد داشت. این تیم در ابتدا در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف یکی از دو تیم گل گهر سیرجان یا پیکان تهران خواهد رفت و سپس در دیدار سوپرجام فوتبال ایران، در ورزشگاه آزادی برگزارکننده هشتاد و هفتمین شهرآورد پایتخت خواهد بود. یک هفته پس از این دیدار، پرسپولیس دیدار افتتاحیه لیگ هجدهم را در ورزشگاه امام رضا مشهد در مقابل پدیده برگزار خواهد کرد.

نظر شما