شناسهٔ خبر: 26672521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سفیران خارجی معرف ظرفیت های همدان باشند

به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت عصر پنجشنبه در نخستین اجلاس سفرای خارجی در همدان با محوریت رویداد فراملی همدان 2018 اظهار داشت: میزبان 48 نفر از تن از سفیران

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت عصر پنجشنبه در نخستین اجلاس سفرای خارجی در همدان با محوریت رویداد فراملی همدان 2018 اظهار داشت: میزبان 48 نفر از تن از سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی در ایران و شهر همدان هستیم و به این میزبانی می بالیم.
وی با قدردانی از اتاق بازرگانی که زمینه حضور سفرا و میهمانان خارجی را فراهم کرده است، گفت: این اجلاس مقدمه ای برای 2 میزبانی بزرگ رویداد همدان 2018 است.
نیکبخت افزود: در شرایطی که بمب و ناامنی در جهان حکم فرماست در پایتخت ایران زمین میزبان میهمانان جهانی هستیم که نتایج آن تعامل و سربلندی قاره آسیا را به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: همدان سرزمین اندیشمندان، هنرمندان و صنعتگران برجسته ای است که یادگاران ارزنده ای از خود برجا گذاشته و نامشان در خدمت به بشریت می درخشد.
استاندار همدان اضافه کرد: بوعلی سینا شخصیتی است که جهان به نامش افتخار می کند و همدان مفتخر است که این فیلسوف بزرگ هگمتانه را برای زندگی برگزیده و کتابهای شفا و قانون را در همدان به رشته تحریر درآورده است.
وی اظهار داشت: همدان پیوند شرق و غرب بوده و امروز همدان می خواهد مرکز تعامل، هم اندیشی و ارتباطات منطقه ای بویژه در حوزه گردشگری، فرهنگی و سیاسی باشد.
نیکبخت همدان را دارای جایگاهی ویژه در زمینه مبل و منبت و سفال معرفی کرد و گفت: ملایر به واسطه صنعت مبل و منبت، تویسرکان بعنوان پایتخت طلای سبز گردو و لالجین بعنوان شهر چهانی سفال، سه شهر همدان دارای شهرت جهانی است.
استاندار همدان گفت: طولانی ترین و بی نظیرترین غار آبی جهان در کبودرآهنگ قرار دارد و تپه هگمتانه، آرامگاه حیقوق نبی(ع) و حدود یکهزار و 800 اثر و ابنیه تاریخی در استان همدان آغوشش را بروی گردشگران جهانی گشوده است.
وی با اشاره به تاسیس دانشگاه بین المللی دی هشت در همدان گفت: این دانشگاه ظرفیتی برای تثبیت جایگاه علمی همدان در عرصه بین المللی است.
نیکبخت خطاب به سفرای خارجی گفت: همدان در زمینه کشاورزی، سفال، نیروگاه خورشیدی، معادن، علمی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و تفریحی آماده همکاری با کشورهای دوست و همسایه ماست.
وی افزود: همدان استانی امن برای سرمایه گذاری است و سرمایه داران با اطمینان از بازگشت سرمایه و سود در همدان سرمایه گذاری کنند.
نیکبخت یادآورشد: همدان و ظرفیت های سرمایه گذاری اش را به فعالان اقتصادی کشورهای خود معرفی کنند.
وی ابراز امیدورای کرد: سفرای خارجی با شناسایی همدان به مردم خود، به رونق بیشتر و افزایش تعاملات منطقه ای کمک کنند.
رئیس اتاق بازرگانی همدان نیز در اجلاس اظهار داشت: همدان بعنوان پایتخت گردشگری آسیا از سوی سازمان جهانی گردشگری برگزیده شده و در سال 2018 میزبان 2 رویداد مهم است.
علی اصغر زبردست افزود: این رویداد نقش بسزایی در شکوفایی استعداد همدان به عنوان مقصد گردشگری و افزایش سهم همدان از بازر جهانی گردشگری دارد.
وی پیشینه تاریخی، موقعیت جغرافیایی و ویژگی های قومی اصیل را از دلایل این انتخاب شایسته ذکر کرد و گفت: امروز صنعت گردشگری بعنوان یکی از مولفه های اثر گذار در اقتصاد کشورها شناخته می شود و اعتبارات ویژه ای برای رشد این صنعت هزینه می شود.
زبردست خاطرنشان کرد: بنابر آمارهای موجود در سال 2017 یک میلیارد و 300 میلیون گردشگر در جهان جابجا شده اند و گردش مالی آن از مرز یک میلیارد و 300 میلیون دلار گذشته و اشتغال چشم گیری را بهمراه داشته است.
وی اظهار داشت: این مهم توسعه اقتصادی و سیاسی و بهره برداری مطلوبتر در توسعه منابع انسانی را در برداشته است.
زبردست اضافه کرد: صنعت گردشگری موجب بهبود زندگی، صلح و ثبات منطقه ای، تقویت همکاری های متقابل و حفاظت از تمدن بشری شده است.

** سفرای خارجی صلح جویی اسلام را سوغات ببرند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان نیز در این اجلاس گفت: دین اسلام با هیچ ملت و کشوری سر جنگ و دشمنی ندارد.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه جنگ افروزی های رخ داده در سرتاسر جهان، خارج از تعلیمات دین مبین اسلام است، افزود: سازندگان داعش و آنها که با نشان اسلام برای تخرییب چهره و دارایی های این دین می کوشند، مسلمان نیستند.
وی تاکید کرد: دین اسلام توهین به شئونات بشریت را نمی پذیرد.
به گزارش ایرنا، همدان در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری در کهن قاره آسیا برگزیده و در این راستا امروز میزبان سفرای 28 کشور و دهها نماینده خارجی بود.
7527/2090
انتهای پیام

نظر شما