شناسهٔ خبر: 26672477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیران خارجی معرف ظرفیت های همدان باشند

همدان - ایرنا - استاندار همدان به نقش ویژه سفرای خارجی در معرفی قابلیت ها و ظرفیت های این استان اشاره و تاکید کرد: سفیران خارجی ظرفیت های سرمایه گذاری همدان را به مسئولان، فعالان اقتصادی و مردم کشور متبوع خود معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت عصر پنجشنبه در نخستین اجلاس سفرای خارجی در همدان با محوریت رویداد فراملی همدان 2018 اظهار داشت: میزبان 48 نفر از تن از سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی در ایران و شهر همدان هستیم و به این میزبانی می بالیم.
وی با قدردانی از اتاق بازرگانی که زمینه حضور سفرا و میهمانان خارجی را فراهم کرده است، گفت: این اجلاس مقدمه ای برای 2 میزبانی بزرگ رویداد همدان 2018 است.
نیکبخت افزود: در شرایطی که بمب و ناامنی در جهان حکم فرماست در پایتخت ایران زمین میزبان میهمانان جهانی هستیم که نتایج آن تعامل و سربلندی قاره آسیا را به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: همدان سرزمین اندیشمندان، هنرمندان و صنعتگران برجسته ای است که یادگاران ارزنده ای از خود برجا گذاشته و نامشان در خدمت به بشریت می درخشد.
استاندار همدان اضافه کرد: بوعلی سینا شخصیتی است که جهان به نامش افتخار می کند و همدان مفتخر است که این فیلسوف بزرگ هگمتانه را برای زندگی برگزیده و کتابهای شفا و قانون را در همدان به رشته تحریر درآورده است.
وی اظهار داشت: همدان پیوند شرق و غرب بوده و امروز همدان می خواهد مرکز تعامل، هم اندیشی و ارتباطات منطقه ای بویژه در حوزه گردشگری، فرهنگی و سیاسی باشد.
نیکبخت همدان را دارای جایگاهی ویژه در زمینه مبل و منبت و سفال معرفی کرد و گفت: ملایر به واسطه صنعت مبل و منبت، تویسرکان بعنوان پایتخت طلای سبز گردو و لالجین بعنوان شهر چهانی سفال، سه شهر همدان دارای شهرت جهانی است.
استاندار همدان گفت: طولانی ترین و بی نظیرترین غار آبی جهان در کبودرآهنگ قرار دارد و تپه هگمتانه، آرامگاه حیقوق نبی(ع) و حدود یکهزار و 800 اثر و ابنیه تاریخی در استان همدان آغوشش را بروی گردشگران جهانی گشوده است.
وی با اشاره به تاسیس دانشگاه بین المللی دی هشت در همدان گفت: این دانشگاه ظرفیتی برای تثبیت جایگاه علمی همدان در عرصه بین المللی است.
نیکبخت خطاب به سفرای خارجی گفت: همدان در زمینه کشاورزی، سفال، نیروگاه خورشیدی، معادن، علمی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و تفریحی آماده همکاری با کشورهای دوست و همسایه ماست.
وی افزود: همدان استانی امن برای سرمایه گذاری است و سرمایه داران با اطمینان از بازگشت سرمایه و سود در همدان سرمایه گذاری کنند.
نیکبخت یادآورشد: همدان و ظرفیت های سرمایه گذاری اش را به فعالان اقتصادی کشورهای خود معرفی کنند.
وی ابراز امیدورای کرد: سفرای خارجی با شناسایی همدان به مردم خود، به رونق بیشتر و افزایش تعاملات منطقه ای کمک کنند.
رئیس اتاق بازرگانی همدان نیز در اجلاس اظهار داشت: همدان بعنوان پایتخت گردشگری آسیا از سوی سازمان جهانی گردشگری برگزیده شده و در سال 2018 میزبان 2 رویداد مهم است.
علی اصغر زبردست افزود: این رویداد نقش بسزایی در شکوفایی استعداد همدان به عنوان مقصد گردشگری و افزایش سهم همدان از بازر جهانی گردشگری دارد.
وی پیشینه تاریخی، موقعیت جغرافیایی و ویژگی های قومی اصیل را از دلایل این انتخاب شایسته ذکر کرد و گفت: امروز صنعت گردشگری بعنوان یکی از مولفه های اثر گذار در اقتصاد کشورها شناخته می شود و اعتبارات ویژه ای برای رشد این صنعت هزینه می شود.
زبردست خاطرنشان کرد: بنابر آمارهای موجود در سال 2017 یک میلیارد و 300 میلیون گردشگر در جهان جابجا شده اند و گردش مالی آن از مرز یک میلیارد و 300 میلیون دلار گذشته و اشتغال چشم گیری را بهمراه داشته است.
وی اظهار داشت: این مهم توسعه اقتصادی و سیاسی و بهره برداری مطلوبتر در توسعه منابع انسانی را در برداشته است.
زبردست اضافه کرد: صنعت گردشگری موجب بهبود زندگی، صلح و ثبات منطقه ای، تقویت همکاری های متقابل و حفاظت از تمدن بشری شده است.

** سفرای خارجی صلح جویی اسلام را سوغات ببرند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان نیز در این اجلاس گفت: دین اسلام با هیچ ملت و کشوری سر جنگ و دشمنی ندارد.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه جنگ افروزی های رخ داده در سرتاسر جهان، خارج از تعلیمات دین مبین اسلام است، افزود: سازندگان داعش و آنها که با نشان اسلام برای تخرییب چهره و دارایی های این دین می کوشند، مسلمان نیستند.
وی تاکید کرد: دین اسلام توهین به شئونات بشریت را نمی پذیرد.
به گزارش ایرنا، همدان در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری در کهن قاره آسیا برگزیده و در این راستا امروز میزبان سفرای 28 کشور و دهها نماینده خارجی بود.
7527/2090

نظر شما