شناسهٔ خبر: 26672445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون برنامه ریزی مناطق آزاد:

همدان نیازمند گفتمان گردشگری است

همدان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد کشور گفت: همدان برای پایداری و توسعه پایتخت گردشگری آسیا نیازمند ایجاد گفتمان گردشگری در سراسر جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد معزالدین عصر پنجشنبه در اجلاس سفرای خارجی در همدان که با حضور حدود 50 سفیر و نماینده خارجی در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: این گفتمان باید به دور از بلند پروازی و با برنامه ریزی مدون در همدان ایجاد شود.
وی اضافه کرد: انتخاب همدان بعنوان پایتخت گردشگری به دلیل ویژگی های برجسته تاریخی و طبیعی است و برای پایداری این نامگذاری باید دبیرخانه دائمی این رویداد راه اندازی شود.
معزالدین افزود: پس از گفتمان گردشگری، نخستین گام فراهم آوردن زمینه آموزش و تربیت نیروی انسانی برای این بخش است.
وی خاطرنشان کرد: پایتخت گردشگری آسیا مسئولیت همدان را در این حوزه سنگین کرده است و باید به خوبی این برنامه محقق شود.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد کشور مهمترین کارکرد رویداد همدان 2018 را ارائه تصویر مثبت از ایران در جهان عنوان کرد و گفت: در شرایطی که بیشترین هجوم تبلیغاتی برعلیه ایران مبنی برناامنی را شاهد هستیم، میزبانی همدان از سفرای خارجی این توطئه ها را خنثی می کند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان کشورهای مختلف برای احیا و پویایی همدان بعنوان بخش مهمی از حوزه تمدن زاگرس که متعلق به کهن قاره آسیاست، کمک کنند.
معزالدین به قابلیت های بی نظیر همدان در عرصه جغرافیای جهانی اشاره کرد و گفت: همدان می تواند دسترسی شمال و جنوب اروپا به مدیترانه را فراهم کند.
وی اظهار داشت: با یک مهندسی دقیق می توان نمونه ای قابل عرضه نه تنها در گستره قاره آسیا بلکه در عرصه بین المللی از همدان عرضه کنیم.
به گزارش ایرنا، همدان در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری در کهن قاره آسیا برگزیده و در این راستا امروز میزبان سفرای 28 کشور و دهها نماینده خارجی بود.
7527/2090

نظر شما