شناسهٔ خبر: 26672288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

80میلیارد ریال به عشایری کهگیلویه بویراحمد پرداخت شد

به گزارش ایرنا، مجید علی پور روز پنجشنبه در حاشیه همایش جشنواره توانمندسازی زنان و دختران عشایر در روستای دلی‌ بجک از توابع شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: این

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، مجید علی پور روز پنجشنبه در حاشیه همایش جشنواره توانمندسازی زنان و دختران عشایر در روستای دلی‌ بجک از توابع شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: این رقم تسهیلات در زمینه های پرورش دام، پروار بندی، تامین علوفه و دیگر موارد به خانوار های عشایری با سود چهار تا 6 درصد پرداخت شده است.
وی افزود: طی 2 سال گذشته تاکنون نیز ۱۶ صندوق خرد عشایر در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده و بیش از ۲۵۰ نفر در این صندوق‌ها عضو هستند.
علی پور بیان کرد: سقف تسهیلات این صندوق ها از 80 میلیون ریال تا یک بیش از یک میلیارد ریال است که تاکنون روند توزیع تسهیلات مطلوب بوده است و این تسهیلات متناسب با طرح متقاضی ارائه می شود.
وی عنوان کرد: بر اساس آمار رسمی تولیدات انواع صنایع دستی توسط زنان عشایر در این استان از 10 هزار متر مربع در سال 1392 به 10 هزار و 800 متر مربع در سال جاری رسیده است.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در راستای حمایت از تولیدات عشایر فروشگاه مرکزی تولیدات عشایر در این استان تشکیل شده تا عشایر برای عرضه محصولات خود با مشکل روبرو نشوند و به سمت تعاونی ها هدایت شوند.
وی ابراز داشت: نسبت جنسی جمعیت عشایر در استان ۱۰۸ بوده است یعنی، به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۰۸ مرد وجود داشته است.
حدود 45 درصد جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد را زنان تشکیل می دهند.
9868/1662
انتهای پیام

نظر شما