شناسهٔ خبر: 26672188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بذر یاس در جامعه نکاریم/‌ با شرایط تحریم مقابله خواهیم کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بذر یاس در جامعه نکاریم، گفت: با شرایط تحریم مقابله خواهیم کرد و از این مشکل به وجود آمده عبور خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد شریعتمداری بیان کرد: کشور ما مسیری را طی می‌کرد که ابرقدرت‌ها مقابلش ایستادند و خیلی ملت‌ها را تابع خود کردند و یک جریان نهفته در حوزه اقتصاد علیه ملت ایران ترتیب داده شد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با روی کار آمدنش وارد مذاکره جدی با این ابرقدرت‌ها شد، یادآوری کرد: این مذاکرات به یک سند بین المللی (برجام) منجر شد و با اسناد و مدارک در سازمان ملل مشخص شد که ایران هیچ وقت منادی جنگ نبوده و همه فعالیت‌هایش در راستای صلح بوده است.

شریعتمداری از عدم قطعیت وارد شده بر اقتصاد کشور در آن برهه زمانی نام برد و گفت: پمپاژ عدم قطعیت و انتظارات منفی موجب شد همه کسانی که در فعالیت‌های اقتصادی بودند رفتارشان بر پایه انتظارات منفی که نتیجه‌اش بی ثباتی و رخت بر بستن امید بود، شکل بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم در همان شرایط ابتدایی حساس آرامش برقرار شد، تصریح کرد: با شروع به کار دولت تدبیر و امید آرامشی که در نتیجه پمپاژ قطعیت بود شکل گرفت و بذر امید کاشته شد.

شریعتمداری در ادامه با تشریح شرایط کنونی کشور، اضافه کرد: با روی کار آمدن ترامپ، آمریکا یک جانبه از برجام خارج و خواستار بازگشت تحریم‌ها شد و مقابل کشورهای دیگر امضا کننده نیز ایستاد که نگرانی این کشورها را از این رفتار نیز به دنبال داشت.

وی با اعلام اینکه تک آمریکا قابل پاتک است، تصریح کرد:‌ آن چیزی که به ما ضربه خواهد زد شکل‌گیری مجدد آن عدم قطعیت یاد شده در اذهان عمومی مردم و پمپاژ بذر یاس در جامعه است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر اینکه از این مشکل به وجود آمده عبور خواهیم کرد، گفت: در یک مسیر رو به جلو در حال حرکت هستیم، ممکن است روند کند شود اما این مسیر را باید ادامه دهیم.

شریعتمداری تصریح کرد: کاشتن بذر یاس بدترین لطمه است و تا جان داریم برای حفظ آنچه که در این مملکت داریم، باید تلاش کنیم.

وی همچنین با مقایسه وضعیت کنونی با زمان جنگ تحمیلی یادآور شد: در آن دوران نیز دنیا مقابل کشور ما ایستاد و وقتی که عراق حمله می‌کرد مجموعه‌ای از بهترین جنگ افزارهای دنیا را در اختیار داشت‌ اما از آن دوران سخت با افتخار عبور کردیم.

نظر شما