شناسهٔ خبر: 26672036 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شهر فرنگ

بود و نبود نمایش فیلم خارجی

مهدي صباغ زاده گفت: اگر مي خواهيم سينما به رونق برسد، بايد از فيلم ها و محصولات ايراني حمايت کنيم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهدی صباغ زاده - کارگردان سینما و رضا اورنگ - روزنامه نگار با حضور در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر بود و نبود نمایش فیلم های خارجی را در سینمای کشور بررسی کردند.
مهدی صباغ زاده کارگردان و تهیه کننده سینما گفت: بهترین فیلم های خارجی با کیفیت مناسب به صورت قاچاق و بدون سانسور درقالب لوحهای فشرده در دسترس مردم قرار دارد و همه در خانه های خود این فیلم ها را می بینند و نیاز نیست این فیلم ها  را در سینما ببینند.
 وی با اشاره به اینکه مردم فیلم ایرانی را دوست دارند، افزود: فیلم های خارجی به دلایل مختلف در سینماهای ایران جایگاهی نخواهند داشت واکران آنها با مشکلات متعددی روبرو خواهد بود.
 صباغ زاده با تاکید بر جلوگیری از خروج ارز از کشور گفت: به لحاظ فرهنگی نیز شرایط برای پخش فیلم های خارجی فراهم نیست.
 وی گفت: از طرفی مردم نیز به دیدن فیلم ایرانی که دغدغه ها و مشکلات اجتماعی و زندگی ایرانی را عنوان می کند، علاقه زیادی دارند.
 این کارگردان سینما افزود: حالا که مردم استقبال خوبی نسبت به فیلم های ایرانی نشان داده اند و فیلم های ساخت داخل به لحاظ کیفیت مناسب هستند چرا نباید از آن حمایت شود و ما در این شرایط به سراغ اکران فیلم خارجی برویم.
 وی با اشاره به تفاوت های نوع نگاه اجتماعی در کشور گفت: اینجا با کشورهای آمریکایی و اروپایی متفاوت است و هرمحتوایی را نمی توان در سینما ایران مطرح ساخت.
 
رضا اورنگ - روزنامه نگار دیگر مهمان برنامه با حمایت از اکران فیم خارجی در کشور گفت: مخاطب باید حق انتخاب داشته باشد.
 
وی با تاکید بر رقابتی بودن عرصه سینما گفت: برای پیشرفت سینما لازم است به فیلم های خارجی هم توجه شود.
 
رضا اورنگ با تاکید بر اینکه ما نباید حق را از مخاطب بگیریم، گفت: ما نباید به مخاطب توهین کنیم و به جای او تصمیم بگیریم و حق او را نادیده بگیریم. از طرفی نباید رقابت را از بین ببریم و از رقیب بترسیم و با این ترس رقابت را از بین ببریم. وقتی رقابت نباشد، پیشرفت نمی­‌کنید. 
 

نظر شما