شناسهٔ خبر: 26671832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​تجمع علمای مسلمان لبنان برگزار کرد:

نشست همبستگی علمای لبنان با ملت فلسطین/مسئله فلسطین را مسئله اصلی امت اسلامی می دانیم

تجمع علمای مسلمان لبنان با همکاری جمعیت آموزش دینی اسلامی، نشستی به منظور حمایت از ملت فلسطین با عنوان "به زودی در قدس نماز به پا می داریم" برگزار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در نشست همبستگی با ملت فلسطین که از سوی تجمع علمای مسلمان لبنان و با همکاری جمعیت آموزش دینی اسلامی این کشور برگزار شد، شیخ "حسان عبدالله"، رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان خاطرنشان کرد: ما علمای شیعه و اهل سنت لبنانی در این نشست دور هم جمع شده ایم تا موضعگیری سیاسی و شرعی خود را نسبت به آنچه که امروز در جهان اسلام می گذرد اعلام کنیم.

وی افزود: ما مسئله فلسطین را مسئله اصلی امت اسلامی می دانیم و عقیده داریم که باید اولویت برنامه های این امت باشد هرمقدار که از نظر مکانی، از فلسطین اشغالی فاصله داشته باشند.

شیخ عبدالله تأکید کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب است که حتی در یک وجب از خاک فلسطین هیچ حقی ندارد، لذا همه مسلمانان و مسیحیان و وطن دوستان باید برای نابودی این رژیم تلاش کنند.

وی به درگیری های موجود در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: این درگیری ها با هدف دور کردن ذهن مسلمانان از مسئله فلسطین انجام می شود، لذا ما برای جنگ با دشمن صهیونیستی باید این جنگ ها و درگیری ها را کنار بگذاریم.

این عالم لبنانی درباره گروه های تکفیری نیز خاطرنشان کرد: گروه های تکفیری نماینده اسلام نیستند بلکه از دین اسلام کاملا به دور هستند. لذا از علمای مسلمان می خواهیم که چهره اسلام ناب محمدی (ص) را که دین رحمت و محبت و آمرزش است، به مسلمانان نشان دهند و توطئه تکفیری ها را به شکست بکشانند.

شیخ "علی سنان" مدیرکل جمعیت آموزش دینی اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به نامگذاری این نشست با عنوان "به زودی در قدس نماز به پا می داریم" خاطرنشان کرد: ملت فلسطین با وجود تجاوزات اشغالگران صهیونیست از سرزمین خود دست نمی کشند حتی اگر به شهادت کودکان آنها بینجامد.

وی تأکید کرد: ما در جمعیت آموزش دینی اسلامی، بر وحدت جهان عرب و اسلام در مورد مسئله فلسطین و قدس اشغالی تأکید می کنیم و بر اساس فرموده امام خمینی (ره) که فرمودند: "اگر همه مسلمانان جهان متحد شوند و یک سطل آب بر اسرائیل بریزند، اسرائیل را سیل می برد" ما نیز بر حمایت از مسئله فلسطین و قطع رابطه کامل با صهیونیست ها تأکید می کنیم.

ترجمه: فرشته صدیقی

نظر شما