شناسهٔ خبر: 26671574 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر صنعت: تاسیس واحدهای تولیدی رو به افزایش است

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 22 درصدی درخواست تاسیس واحدهای تولیدی امسال در همسنجی با مدت مشابه سال 96 خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به فیروزکوه از کارخانه های سن ایچ و شیوا دیدن کرد و در نشستی که در سالن همایش شرکت سن ایچ برگزار شد، بیان داشت: حدود 1400 کالا ممنوعیت واردات گرفته اند؛ یکی از اهم آنها صنایع غذایی است که واردات ندارد که این فرصتی بزرگ برای تاسیس واحدهای تولیدی و افزایش تولیدات داخلی است.
وی افزود: اعمال فشار به تولیدکنندگان از جمله مالیات ها در این شرایط باید به حداقل برسد تا تولید متوقف نشود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با خروج آمریکا از توافقنامه برجام و بازگشت تحریم ها، مسلما فشارهای اقتصادی پیش خواهد آمد، اما این عامل قابل دفاع است؛ مساله ای که می تواند آسیب باشد، نا امیدی و تصورات منفی حاکم در اذهان عمومی است؛ مایوس کردن ملت، ترفند دشمن است.
شریعتمداری با اشاره به کمبود برق ابراز کرد: موضوع برق تا 15 مرداد برطرف خواهد شد، واحدهای صنعتی با امید به فعالیت خود ادامه دهند.
محمدحسین مقیمی، استاندار تهران نیز در این نشست در خصوص تامین آب شهرک صنعتی فیروزکوه گفت: یک میلیون متر مکعب آب برای این منطقه تخصیص یافته است که درخواست افزایش به 2.5 میلیون متر مکعب شده که این میزان تقاضا در حال پیگیری و اجرا است.
وی در خصوص مشکلات برق اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی سال جاری و کمبود آب پشت سد ها، 4000 مگاوات برق تولیدی این حوزه کاهش یافته است که برای جلوگیری از خاموشی در کشور، با اختیاری که از سوی هیات دولت به استانداران تفویض شد، ساعت کاری ادارات دولتی را در تهران تغییر داده ایم که منجر به صرفه جویی 300 مگاواتی شده است.
مقیمی تاکید کرد: واحدهایی که در شبانه روز یک نوبت تولید دارند، می توانند با انتقال شیفت به شب تا 15 مرداد ماه، نقش موثری در کاهش مصرف برق داشته باشند.
یدالله صادقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم در این نشست گفت: شهرستان فیروزکوه دارای 160 واحد تولیدی در دو شهرک صنعتی است که در مجموع 92 واحد از آنها فعال است و مابقی به مرور زمان نیمه فعال یا راکد شده اند.
وی افزود: صنایع فعال این شهرستان شامل غذایی، شیمیایی و ماشین سازی است.
فیروزکوه با 40 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرانم/9353//1348

نظر شما