شناسهٔ خبر: 26671481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق؛

تلاش تروریست های داعش برای نفوذ به حومه جنوبی شهر سامراء ناکام ماند + نقشه میدانی و تصاویر

تروریست ها در همان ابتدا درصدد بودند با انجام عملیات انتحاری در ورودی های ایستگاه های دفاعی، خطوط دفاعی نیروهای بسیج مردمی را در هم بشکنند و در ادامه شهر « بلد» را نا امن کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، گروهی از هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در جنوب استان صلاح الدین عملیاتی را برای نزدیک شدن به شهر سامراء علیه نیروهای بسیج مردمی انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات تروریست های داعش اشاره کرد و گفت: عناصر تروریستی در گام نخست تلاش کردند به سمت منطقه « تل الذهب» در حومه شهر « بلد» در حومه جنوبی شهر سامراء حرکت کردند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای تیپ 43 بسیج مردمی عراق توانستند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند، افزود: نیروهای بسیج مردمی با کمین دقیق موفق شدند با کشته و زخمی کردن 10 تن از تروریست ها حملات را در این محور دفع کنند.

به گزارش مشرق، شماری دیگری از عناصر تروریستی داعش هم از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه درگیری متواری شدند؛ به گفته منابع میدانی، تمامی تروریست ها در این محور از عناصر انتحاری بودند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست ها در همان ابتدا درصدد بودند با انجام عملیات انتحاری در ورودی های ایستگاه های دفاعی، خطوط دفاعی نیروهای بسیج مردمی را در هم بشکنند و در ادامه شهر « بلد» را نا امن کنند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

عناصر تروریستی در تلاش بودند در چند مرحله خود را به حومه جنوبی شهر سامراء برسانند؛ شهرهای راهبردی بلد و سامراء در مسیر اصلی استان های بغداد و نینوا قرار دارند و به دلیل قرار گرفتن در شرق دریاچه الثرثار و غرب استان دیاله از اهمیت بالایی برخودار هستند.

از جزیره «الثرثار» در حومه غربی و جنوب غربی شهر بلد خبر می رسد، نیروهای اطلاعات بسیج مردمی در یک عملیات دقیق توانستند تحرکات گروهی از تروریست ها را در این محور رصد کنند.

نیروهای تیپ دوم بسیج مردمی و گروه دهم پیاده نظام ارتش عراق در ادامه عملیاتی را علیه تروریست ها در جزیره « الثرثار» انجام دادند؛ محدوده این عملیات از حومه دریاچه الثرار تا پل ژاپنی در حومه شمالی پایگاه « الحبانیه» امتداد دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی درصدد هستند تمامی مناطق آلوده را در جریزه « الثرثار» از وجود هسته های خاموش داعش پاکسازی کنند؛ عناصر تروریستی داعش در ماه های گذشته جنایت های زیادی را در این محور علیه مردم انجام داده اند.

از حومه شهر بیجی در شمال استان صلاح الدین خبر می رسد، نیروهای عراقی در ادامه عملیات جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند گروهی از تروریست های انتحاری داعش را شناسایی کنند و در یک عملیات دقیق آنان را به هلاکت برسانند.

نظر شما