شناسهٔ خبر: 26671454 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گلایه و اعتراض نماینده بجنورد از رسانه ملی؛

سوءاستفاده تاجر شکار از تشابه اسمی دو نماینده مجلس/ تحریف اظهاراتم در مورد صدور مجوزهای شکار بیانگر عدم صداقت است

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس ضمن گلایه و اعتراض به رسانه ملی در خصوص تحریف اظهاراتش نسبت به موضوع صدور مجوزهای شکار، این اقدام را بیانگر عدم صداقت دانست.

صاحب‌خبر -

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مطلب منتسب شده به وی در برنامه رادیویی در خصوص موافقت با فروش مجوز شکار، گفت: در گذشته نیز طی مصاحبه هایی صدور مجوز شکاری که موجب ارزآوری و جذب گردشگر برای کشور می شود را رد کرده ام و آثار منفی آن را بیش از ارز وارداتی دانسته ام.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه و اعتراض نسبت به اتفاق رخ داده در رادیو گفتگو ، اظهار کرد: به این موضوع اعتراض دارم از این رو برای تنویر افکار عمومی توضیحاتم را در رسانه ها اعلام خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر اتفاقات مصاحبه رادیویی تعمداً و با هدف کم رنگ کردن نگاه و تحلیل در نقد و رد موضوع صدور پروانه شکار صورت گرفته و احیانا در این مسیر از اسم مشابهی استفاده شده باشد بیانگر بی صداقتی و کم لطفی است، ادامه داد: اصحاب رسانه نباید اجازه بوجود آمدن چنین رخدادی را بدهند.

اکبری با اشاره به اینکه خواهان توقف فعالیت و صدور مجوزهای شکار هستم، تصریح کرد: باید اذعان کرد اینکه اظهارات متفاوت نماینده مردم شیراز را به عنوان نماینده مردم بجنورد مطرح کنند، بیانگر عدم صداقت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: سالهای زیادی است که در همه گونه های جانوری با تنزل مواجه هستیم لذا عقلا و منطقا موجه نیست که با صدور مجوز شکار، جامعه رو به انقراض را با هجمه مواجه کنیم و در واقع انقراض گونه های جانوری را تشدید و تسریع کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس صدور مجوز شکار، سرعت بخشیدن به انقراض گونه های جانوری است و این مهم کاملا محسوس است.

اکبری گفت: گاهی توجیه می شود تورهای شکار با حضور گردشگران خارجی موجب ارزآوری برای کشور می شود اما اعتقاد دارم هیچ توجیهی نباید موجب صدور مجوز شکار شود.

وی افزود: این موضوع طی چند سال گذشته در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد، که رییس وقت مطرح کرد باید سالیان طولانی موضوع شکار را منتفی کنیم تا زیستگاه جانوری کشورمان از خطر انقراض خارج شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که نهادهای ذیربط در شرایط مصنوعی گونه های در حال انقراض را پرورش می دهند که بیانگر جدی بودن این خطر است

لازم به ذکر است که رادیو گفتگو در مناظره ای با حضور اسرافیل شفیع زاده ، مدیر عامل شرکت گردشگری ایران یاسمین _که متولی حضور توریست های خارجی برای شکار در ایران است _ اظهارات علی اکبری نماینده بجنورد در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در مخالفت با شکار را به علی اکبری نماینده شیراز نسبت داد و در پی این اشتباه خبرگزاری خانه ملت را به تحریف اظهارات این نماینده متهم کرد.

اخبار مرتبط با مخالفت نمایندگان مجلس با موضوع صدور مجوز شکار را در ذیل بخوانید

حیات وحش کشور قربانی سودجویی عده ای خاص/ صدور پروانه ویژه شکار با نگاه درآمدزا معقول نیست

اعتراض مجلس به صدور پروانه ویژه برای شکارچیان آمریکایی/ نمک بر زخم های حیات وحش نپاشید

اعطای مجوز شکار به شکارچیان خارجی خلاف قانون است/سیاست غلط شکار گونه‌های کمیاب زیر ذره‌بین فراکسیون محیط زیست

محیط زیست بیمار در تیررس گردشگران خارجی

پایان پیام

نظر شما