شناسهٔ خبر: 26670431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد:

جزئیات اعزام ۸۵ هزار حاجی از ۱۹ فرودگاه

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس این آمار قرار است فرودگاه امام خمینی (ره) ۲۲۷۱۶ زائر حج را از استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز و مرکزی و نیز حجاج شهرستان کاشان اعزام و پذیرش کند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۲۷ زائر مدینه قبل و باقی مدینه بعد هستند و در کل عملیات اعزام آنها طی ۳۴ روز و توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و سعودی انجام خواهد شد.

فرودگاه مشهد اعزام کننده ۱۳ هزار و ۹۲ زائر از استان‌های خراسان رضوی و شمالی در طول ۲۳ روز و توسط شرکت هواپیمایی سعودی است که ۵ هزار و ۹۵۴ نفر آنها مدینه قبل هستند.

فرودگاه اصفهان ۶ هزار و ۵۹۰ زائر را از استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری در طول ۱۲ روز اعزام خواهد کرد که هزار و ۹۹۶ نفر آنها مدینه قبل هستند.

فرودگاه اهواز حاجیان استان خوزستان را به تعداد ۴ هزار و ۲۹۹ نفر پوشش خواهد داد؛ این حاجیان در طول ۹ روز و توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر اعزام خواهند شد.

فرودگاه تبریز اعزام ۴ هزار و ۲۹۵ زائر از استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل را برعهده دارد و شرکت هواپیمایی سعودی این زائران را در طول ۷ روز به سرزمین وحی اعزام خواهد کرد.

فرودگاه شیراز ۴ هزار و ۲۱۲ زائر از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد را در طول ۸ روز توسط ایران ایر اعزام می‌کند. از فرودگاه همدان ۴ هزار و ۱۹۷ زائر استان همدان و کردستان توسط ایران ایر به حج عزیمت می‌کنند.

از فرودگاه گرگان ۴ هزار و ۱۷ زائر استان گلستان توسط هواپیمایی سعودی به حج می‌روند. همچنین از فرودگاه ساری ۳ هزار و ۴۴۵ زائر استان مازندران توسط هواپیمایی سعودی عازم فریضه حج خواهند شد.

از فرودگاه کرمان ۳ هزار و ۴۴۵ زائر استان کرمان توسط ایران ایر به عربستان سعودی عزیمت کرده و باز خواهند گشت.

فرودگاه ارومیه نیز میزبان اعزام و پذیرش ۲ هزار و ۹۴۹ زائر استان آذربایجان غربی توسط هواپیمایی سعودی، فرودگاه یزد میزبان جابجایی ۲ هزار و ۷۰۲ زائر از استان یزد توسط ایران ایر، فرودگاه بیرجند میزبان اعزام و پذیرش ۲ هزار و ۳۴۴ زائر استان خراسان جنوبی توسط ایران ایر و فرودگاه زاهدان نیز میزبان جابجایی ۲ هزار و ۶۴ زائر استان سیستان و بلوچستان توسط هواپیمایی سعودی هستند.

همچنین فرودگاه کرمانشاه که زائران حج تمتع استان‌های کرمانشاه و ایلام را پوشش می‌دهد، هزار و ۴۷۹ مشتاق زیارت خانه خدا را با پروازهای هواپیمای سعودی به عربستان اعزام خواهد کرد.

از فرودگاه زنجان هزار و ۴۷۸ زائر، از فرودگاه بندرعباس ۹۱۳ زائر، از فرودگاه بوشهر ۹۰۹ نفر زائر و از فرودگاه رشت نیز ۴۹۳ زائر به سرزمین وحی اعزام می شوند.

گفتنی است؛ عملیات بازگشت حجاج در طول ماه شهریور انجام خواهد شد.

 

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

نظر شما