شناسهٔ خبر: 26670390 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه گذاری پدیده 200 هزار میلیارد ریال برآورد شد

مشهد - ایرنا - مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز گفت: آخرین کارشناسی سال 1394 گروه کارشناسان رسمی قوه قضاییه ارزش سرمایه گذاری مجموعه پدیده را 100 هزار میلیارد ریال اعلام کرده بود اما اکنون ارزش سرمایه گذاری این شرکت 200 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ابوالفضل انتظاری عصر پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو تصمیم ستاد تدبیر خراسان رضوی و مکاتبه های قضایی، هفته آینده «سهام جبرانی» شرکت پدیده شاندیز ثبت رسمی می شود.
وی ادامه داد: برای پشتیبانی از نقدشوندگی و قیمت معاملاتی سهام پدیده نیز رایزنی های ویژه با مجموعه های پولی و بانکی صورت گرفته تا صندوق های تامین مالی و شرکت های سرمایه گذاری بتوانند وارد بازار خرید و فروش سهام پدیده شوند که به موازات آن پیشرفت های خوبی در حوزه ورود دو شرکت ابنیه و توسعه پدیده شاندیز به بورس انجام می گیرد.
مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز گفت: به طور قطع یکی از این شرکت ها امسال وارد بورس می شود، صورت های مالی شرکت های ابنیه و توسعه پدیده شاندیز در سال های گذشته آماده و حسابرسی ها نیز انجام شده بنابراین شرایط عمومی اغاز فرآیند ورود به بورس آماده می شود.
وی افزود: اکنون به طور میانگین دو هزار نفر در بخش های مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند، همه افرادی که پیش از سال 1393 در پدیده مشغول کار بوده اند طبق مصوبه می توانند جایگزین مطالبات خود، سهام دریافت کنند که بیشتر هم مراجعه کرده اند.
انتظاری ادامه داد: همچنین در دو سال اخیر اسناد مالکیتی عرصه 44 هکتاری پدیده شاندیز نهایی و برای تمامی ساخت و سازهای حدود یک میلیون و 100 هزار مترمربعی مجوزهای ساخت و ساز و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور دریافت شده است.
وی گفت: کار ساخت و تکمیل همه پروژه های این مجموعه گردشگری در حال انجام است و اکنون 30 پیمانکار و مشاور کوچک و بزرگ در مجموعه مشغول کارند و بخشی از ادعاها و تهدیدهای مالی نسبت به این مجموعه رفع شده است.
مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز افزود: در حوزه تجاری نیز 400 واحد پیش فروش و همه پیش نیازهای مربوط به ساخت، تکمیل و مسایل ثبتی و حقوقی برای تحویل و نیز قرارداد رسمی سرقفلی فراهم شده لذا اعلام می شود همه افرادی که واحدهای تجاری پدیده شاندیز را پیش خرید کرده اند می توانند در مراجعه به واحد املاک، مستغلات و حقوقی شرکت برای دریافتی سند سرقفلی ملک خود اقدام کنند.
انتظاری همچنین گفت: این مجموعه از معدود بنگاه های اقتصادی است که تمام اتکای سرمایه ای آن به مردم بستگی دارد؛ دستگاه های عمومی و دولتی هیچ سهمی در پروژه پدیه شاندیز ندارند و در آن هیچ اعتبار دولتی هزینه نشده است.
7496/1858

نظر شما