شناسهٔ خبر: 26669746 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

95 درصد واکسن های دامی تولید داخل است

سبزوار - ایرنا - رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: 95 درصد واکسن های دامی تولید داخلی است و دانش و فناوری آن در ایران بومی سازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا رفیعی پور عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از شبکه دامپزشکی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه مایه کوبی دام ها واکسن رایگان در اختیار دامداران قرار می گیرد و درصد کمی از واکسن ها نیز با قیمت مناسب در بازار فراهم است.
وی ادامه داد: در بخش واکسن پرندگان نیز حدود 70 درصد آن در کشور تولید می شود و مانعی برای بازار رقابتی محصولات خارجی وجود ندارد.
رئیس سازمان دامپزشکی به نوسان اخیر نرخ ارز اشاره و بیان کرد: در حوزه دامپزشکی تمام نهاده های مرتبط با غذای دام، پرندگان، آبزیان، نهاده های دارویی و واکسن از حمایت دولت برخوردار است.
وی ادامه داد: در جریان تغییرات ارزی برخی سوءاستفاده کردند لذا برای عرضه محصولات کشاورزی با قیمت واقعی باید تعزیرات و نهادهای نظارتی ورود کنند.
رفیعی پور گفت: نهاده های دامی با دلار 38 هزار ریال وارد کشور می شود و با همان قیمت در اختیار دامداران و آبزی پروران قرار می گیرند.
رئیس سازمان دامپزشکی در ادامه به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم اشاره و بیان کرد: در دو سال اخیر کانون هایی از این بیماری وجود داشت و امسال هم در برخی مناطق وجود آن گزارش شده که ادامه همان بیماری بوده و موضوع جدیدی نیست.
رفیعی پور افزود: ستاد اجرایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از تیر ماه گذشته فعال شده و طرح پایش و آمایش را در حوزه پرندگان بومی، روستایی و فاصله های پنج، 15 و 50 کیلومتری شعاع تالاب ها که محل فرود پرندگان مهاجر و امکان انتقال ویروس فوق حاد است، اجرا می کند.
وی ادامه داد: در هر مکانی که رد پایی از ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دیده شود کارهای بهداشتی و قرنطینه ای انجام می شود.
8145/1858

برچسب‌ها:

نظر شما