شناسهٔ خبر: 26667824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام روحانی تسلیم رئیس جمهوری اوگاندا شد

الجزیره - ایرنا - «مرتضی سرمدی» نماینده ویژه رئیس جمهوری، در دیدار با ژنرال «یوری کاتوگا موسونی» رئیس جمهوری اوگاندا، پیام کتبی «حسن روحانی» در مورد «برجام» را تقدیم او کرد و در باره آخرین تحولات و روابط دو کشور به گفت و گو و رایزنی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رئیس جمهوری اوگاندا در این دیدار ضمن اشاره به اینکه کشورش از ابتدا از برجام استقبال و حمایت کرده، گفت: به صورت دقیق تحولات مربوط به برجام را دنبال می کنم و در جریان آن هستم و امیدوارم تلاش طرف های مختلف برای حفظ آن نتیجه بخش باشد.
رئیس جمهوری اوگاندا در ادامه، سیاست ها و اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا را غیرقابل قبول دانست و بر لزوم تلاش جمعی همه کشورهای مستقل بویژه کشورهای قدرتمند برای تقویت چند جانبه گرایی تاکید کرد.
وی همچنین ضمن ابلاغ سلام متقابل به همتای ایرانی خود، آمادگی و اراده کشورش را برای گسترش همکاری در همه زمینه ها با ایران اعلام کرد.
از سوی دیگر سرمدی نماینده ویژه رئیس جمهوری و قائم مقام وزیر خارجه ایران ضمن تشریح اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا و پیامدهای منفی آن برای صلح و امنیت جهانی، خواستار موضع گیری واحد و یکپارچه کشورهای مستقل برای مقابله با این قبیل سیاست ها و اقدامات غیر منطقی شد.
نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در این دیدار که با حضور «سام کوتسا» وزیر خارجه اوگاندا، « سید مرتضی مرتضوی» سفیر ایران در «کامپالا» و «گیو زاد» رئیس اداره شرق آفریقا انجام شد، اقدامات رئیس جمهوری آمریکا بویژه خروج یکجانبه و تعهد شکنانه از برجام را در تناقض آشکار با تعهدات بین المللی این کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که دیگر طرف های برجام با ارائه بسته پیشنهادی کامل و جامع، بتوانند در میدان عمل اطمینان لازم را به ایران جهت مفید بودن این قرارداد و بهره مندی از مزایای اقتصادی پیش بینی شده در آن بدهند.
جمهوری اوگانادا که در حاشیهٔ دریاچه «ویکتوریا» در شرق قاره آفریقا قرار گرفته، با سودان جنوبی، کنگو، رواندا، بروندی، تانزانیا و کنیا همسایه است.
85 درصد مردم این کشور مسیحی و 12 درصد مسلمان هستند.
خاورم **2041**1651

نظر شما