شناسهٔ خبر: 26667644 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سرمدی پیام برجامی روحانی را تقدیم رئیس‌جمهور اوگاندا کرد

بین الملل > دیپلماسی - قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری کشورمان که به منظور تسلیم پیام کتبی روحانی به اوگاندا سفر کرد، ضمن دیدار با ژنرال یوری کاتوگا موسونی رئیس جمهوری اوگاندا، پیام رئیس جمهوری کشورمان را تقدیم، و در خصوص آخرین تحولات در زمینه برجام و روابط دو کشور گفتگو و رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسونی با تاکید بر اینکه ما از ابتدا از برجام استقبال و حمایت کرده ایم، افزود: به صورت دقیق و جزئی تحولات مربوط به برجام را دنبال کرده و در جریان آن هستم و امیدوارم تلاش طرفهای مختلف برای حفظ آن موفق باشد. رئیس جمهوری اوگاندا ضمن غیرقابل قبول خواندن سیاستها و اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا، بر لزوم تلاش جمعی همه کشورهای مستقل بویژه کشورهای قدرتمند برای تقویت چند جانبه گرایی تاکید کرد. وی همچنین ضمن ابلاغ سلام متقابل به همتای ایرانی خود، آمادگی و اراده کشورش را برای گسترش همکاریهای فیمابین در همه زمینه ها اعلام کرد.

آقای سرمدی نیز ضمن تشریح اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا و تهدیدات این سیاست مخرب، برای صلح و امنیت جهانی، خواستار موضع واحد و یکپارچه کشورهای مستقل در مقابل این قبیل سیاستها و اقدامات غیر منطقی گردید.

در این دیدار که با حضور سام کوتسا وزیر خارجه اوگاندا انجام شد نماینده ویژه رئیس جمهوری کشورمان، اقدامات ترامپ بویژه خروج یکجانبه و تعهد شکنانه از برجام را در تناقض آشکار با تعهدات بین المللی آمریکا دانست و اظهار امیدواری کرد که دیگر طرف های برجام با ارائه بسته پیشنهادی کامل و جامع، بتوانند در میدان عمل اطمینان لازم را به ایران جهت مفید بودن برجام و بهره مندی از مزایای اقتصادی پیش بینی شده در آن بدهند.

52311

نظر شما