شناسهٔ خبر: 26665943 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ولایتی با رئیس جمهور روسیه دیدار کرد/ تقدیم پیام‌های رهبر انقلاب و دکتر روحانی به پوتین + عکس

ابنا

علی اکبر ولایتی پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری را تقدیم پوتین رئیس جمهور روسیه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل امروز در اقامتگاه رییس جمهور روسیه در منطقه نووا آگاریووا در شمال غربی مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در این دیدار پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیام کتبی حسن روحانی را تقدیم پوتین کرد.

در این دیدار مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، علی اصغر فتحی دستیار ویژه مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و یوری اوشاکوف دستیار ویژه پوتین حضور داشتند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری پیش از این دیدار با اشاره به استراتژیک بودن رابطه ایران و روسیه به خبرنگاران گفت: در سال های اخیر این رابطه و مجموعه روابط دو جانبه و منطقه ای رو به افزایش و ارتقا بوده است.

وی اظهار داشت: همکاری هایی که در منطقه بین مجموعه جبهه مقاومت به رهبری ایران و روسیه در تقابل با تروریسم و بانیانش در سوریه و سایر کشورهای منطقه صورت گرفته است ، یک الگوی مثال زدنی از همکاری ایران و روسیه است که فقط رابطه استراتژیک و بلند مدت می تواند چنین همکاری هایی را توجیه کند.

وی افزود: درحوزه های بین المللی نیز کمک هایی که روسیه درسازمان ملل به ایران کرده است و همکاری هایی که دو طرف در برجام داشتند، از مصادیق دیگر همکاریهای راهبردی بین دو کشور است.

ولایتی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها روابط دو جانبه در حوزه های دفاعی، سیاسی، اقتصادی، هسته ای و امنیتی، حکایت از یک برنامه دراز مدت بین دو‌ کشور دارد.

وی ادامه داد: شرایط کنونی بسیار حساس است و دنیا تحت تاثیر هژمونی یک فرد عاصی به عنوان رئیس جمهورآمریکا نسبت به قوانین بین المللی قرار دارد. بنابراین ضرورت این همکاری ها بیشتر و بیشتر می شود و دلیل اینکه بنده افتخار دارم حامل پیام مقام معظم رهبری و جناب آقای رئیس جمهور باشم، همین وضعیت ویژه و حساس کنونی است.

ولایتی ابراز امیدواری کرد گفت و‌گوهای وی با پوتین رئیس جمهور روسیه و سایر مقامات این کشور همانگونه که انتظار دارند پیش برود و این سفر نقطه عطفی در روابط راهبردی دو‌کشور باشد.

مشاور امور بین ‌الملل مقام معظم رهبری دیروز در راس هیاتی عالیرتبه وارد مسکو پایتخت روسیه شد.

ولایتی طبق برنامه اعلام شده قرار است در این سفر با دیگر مقامات بلند پایه روسیه دیدار و گفت و گو کند.

سخنرانی در باشگاه مباحثه والدای و ملاقات با برخی وزرای روس از دیگر برنامه های سفر سه روزه ولایتی به روسیه است.

پیش از این بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به تشریح دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران برای سایر کشورها پس از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: پس از خطای راهبردی ترامپ و خروج از معاهده چندجانبه بین المللی برجام، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با اعزام تعدادی از فرستادگان ویژه که حامل پیام مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران هستند، دیدگاه ها و مواضع کشورمان را در قبال این رفتار خودخواهانه و خلاف موازین بین المللی آمریکا برای سایر کشورها تشریح کنند.

وی با اشاره به سفر علی اکبر ولایتی به مسکو گفت: سفر آقای ولایتی نیز در همین راستا و با توجه به ویژگی های خاص خود مطرح است.


.................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما