شناسهٔ خبر: 26665716 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جمالی نوبندگانی در گفتگو با افکارنیوز:

رئیس جمهور تیم اقتصادی را ترمیم نکند، وزیر اقتصاد استیضاح می شود

سخنگوی هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه رئیس جمهور باید تیم اقتصادی کابینه را ترمیم کند، گفت: اگر رئیس جمهور تیم اقتصادی را ترمیم نکند، وزیر اقتصاد استیضاح می شود.

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی- محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به درخواست نمایندگان از رئیس جمهوری برای ترمیم کابینه و تغییر تیم اقتصادی گفت: نامه ای که 187 نماینده به رئیس جمهور نوشته و خواستار ترمیم کابینه شدند، باخوردش این بود که واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که روحانی به دنبال انتخاب تیم جوان برای کابینه است.

وی در پاسخ به این سوال که نامه مذکور ششم تیر نوشته شده و هنوز رئیس جمهور تغییراتی در کابینه ایجاد نکرد، گفت: نباید عجله کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: کسی که جایگزین تیم اقتصادی فعلی می شود اگر ضعیفت تر از این تیم باشند، به ضرر خواهد بود.

جمالی نوبندگانی اضافه کرد: نمایندگان مجلس در قالب یک نامه دیگر پیشنهاداتی برای رفع مشکلات اقتصادی به دولت دادند. البته مرکز پژوهشهای مجلس هم طرح اقتصادی آماده کرده که به دولت ابلاغ می شود.

وی با اشاره به تعطیلات 2 هفته ای مجلس که از چهارشنبه گذشته شروع شده و تا روز شنبه 30 تیر ادامه دارد، گفت: مجلس حتی آمادگی دارد که برای تصویب قانون در ایام تعطیلات جلسات علنی خود را برگزار کند تا دولت مشکلی از نظر قانونی نداشته باشد.

سخنگوی هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: اگر رئیس جمهور به تذکرات و نامه های نمایندگان برای تغییر تیم اقتصادی توجه نکند، مجلس ورود می کند و با استفاده از ابزار نظارتی کابینه را ترمیم خواهد کرد.

جمالی نوبندگانی گفت: در حال حاضر طرح استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارائی تهیه شده و نمایندگان مجلس منتظر اقدام رئیس جمهور هستند که اگر کاری انجام نشود، این وزیر در مجلس استیضاح خواهد شد.

وی افزود: در مجلس سه فراکسیون نمایندگان ولایی، مستقلین و امید فعال هستند که برای رای به استیضاح 2 فراکسیون باید هماهنگ و متحد باشند.

 

نظر شما