شناسهٔ خبر: 26665483 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قطعی برق و استخرهای بدون امکاناتی که کودکان را در هوای مسموم وارد آب می‌کنند

R7890/P1435/S3,33/CT1

قطعی برق باعث شده تا برخی از استخرهای خصوصی به دنبال سودجویی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روزهایی که به دلیل مصرف زیاد، برق برخی از مناطق تهران قطع می‌شود، بسیاری از خانواده‌ها از امکانات کم و حداقلی استخرها و مجموعه‌های ورزشی در هنگام قطعی برق گلایه دارند. این گلایه بیش از همه مربوط به استخرهایی است که در هنگام قطع برق بدون داشتن ژنراتور و یا برق اضطراری برای تامین مخارج خود همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و بدون برگرداندن پول بلیت به مراجعین آنها را وارد استخر می‌کنند.

قطعی برق استخرها که همراه با خاموشی سیستم تهویه هوا در این بخش‌ها است، باعث می‌شود که بو و گاز حاصل از کلر در محیط استخر باقی بماند و تنفس این هوا برای مراجعین به خصوص کودکان خطرناک است.

در روزهای گرم تابستان که اتفاقا بیشتر مراجعین در استخرها کودکان هستند، عدم تعطیلی استخرها در ساعت قطع برق و همچنین نداشتن امکانات مناسب خطرات زیادی را برای این گروه سنی به همراه خواهد داشت.

به گفته خانواده ها برخی از استخرها در ساعات قطعی برق نه تنها حاضر به تعطیلی موقت استخرها نیستند بلکه با وجود همزمانی قطعی با ساعات آموزشی کودکان، این گروه سنی حساس را وارد استخر کرده و در زمان خاموشی سیستم‌ تهویه هوا کودکان را آموزش می‌دهند.

گزارش‌های مردمی حکایت از این دارد که مسئولین برخی از استخرها در ساعات قطعی برق محل را ترک می‌کنند و مسئولی برای پاسخ به اعتراضات مراجعه کنندگان در استخرها حضور ندارند.

برخی از این استخرها که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند دلیل بی توجهی به قطعی برق و ادامه فعالیت استخرها در ساعات قطعی را تامین هزینه‌ها عنوان می‌کنند. با قطعی برق، آب هم در برخی از استخرها قطع می‌شود و مردم باید بدون دوش استخر را ترک کنند. تاریکی رختکن‌ها و احتمال خوردن زمین هم از دیگر مشکلات استخرها است که باید مسئولان فکر اساسی در این خصوص انجام دهند. بارها مشاهده شده که در رختکن‌ها از نور موبایل برای روشنایی استفاده شده، که زمینه سواستفاده و فیلم‌برداری نیز وجود دارد، این درحالی است که استفاده از موبایل در استخرها ممنوع است.

به نظر می‌رسد که مسئولین باید نظارت بیشتری بر فعالیت استخرها به خصوص استخرهای خصوصی داشته باشند تا مبادا برای افزایش درآمد بیشتر جان کودکان و یا مراجعه کنندگان به خطر بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما