شناسهٔ خبر: 26665313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر ارتباطات: پذیرفته نیست که از بیت‌المال برای مصارف برخی افراد برداشت کنیم‌؛ به دنبال ایجاد شفافیت هستیم

R41382/P1377/S6,61/CT11

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نمی‌توانیم از کسانی که رانت خورده و دزدی کرده‌اند دفاع کنیم بلکه مهم‌ترین مسئله حفظ آبروی نظام است و باید از نظام دفاع کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز در دیدار با نخبگان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ‌با بیان اینکه هیچ دلیلی پذیرفته نیست که از بیت‌المال برای مصارف برخی افراد برداشت کنیم بلکه بیت‌المال متعلق به همه مردم است و همه مردم باید بر روی آن نظارت داشته باشند، اظهار داشت: نمی‌توانیم از کسانی که رانت خورده و دزدی کرده‌اند دفاع کنیم بلکه مهم‌ترین مسئله حفظ آبروی نظام است و باید از نظام دفاع کنیم. 

وی تاکید کرد: به دنبال افشای اسامی افراد نیستیم اما به دنبال ایجاد شفافیت هستیم و همانطور که مقام معظم رهبری گفته‌اند نمی‌توان فقط با اسم بردن از فساد مشکل فساد را حل کرد بلکه باید اقدام کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: علاقه‌ای نداریم که اقتصاد کشور به سمت اقتصاد رانتی حرکت کند و اگر قرار است مقابله‌ای  صورت گیرد باید از رانت‌ها کم بکنیم نه اینکه از رانتی به رانت دیگر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید همه نگاه‌ها و انتظارات به سمت دولت باشد و نباید انتظار داشت که دولت همه امتیازات را به ما انتقال دهد، گفت: باید در داخل کشور فضای رقابتی وجود داشته باشد و برای ایجاد این فضای رقابتی باید مزیت نسبی هر استان نسبت به سایر استان‌ها مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه ارزش بازار فناوری و اطلاعات در کل جهان 4 بیلیون یورو است، افزود: ارزش بازار فناوری و اطلاعات ایران 28 میلیون یورو و در استان فارس نیز ارزش این بازار 69 هزار میلیارد تومان تخمین‌زده شده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در استان فارس 600 شرکت در حوزه دانش‌بینان، فناوری، آی.تی و آی.سی‌.تی وجود دارد که فقط 100 شرکت از آنها فعال است.

وی با اشاره به درخواست فعالان این بخش برای ماندن استارتاپ‌ها در استان فارس، اظهار داشت: باید ساختار جدیدی در طراحی استارت‌آپ‌ها در داخل استان فارس ایجاد شود و شرکت‌های دانش‌بنیان باید نگرش جدیدی نسبت به حوزه دانش‌بنیان و فناورانه خود داشته باشند و نگاه آنها بیشتر به صورت انتقال دانش باشد.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید روند ارائه مجوزات که بیشتر به شرکت‌ها و فعالان پایتخت داده شده تغییر کند و از توانمندی فعالان سایر شهرهای کشور نیز استفاده شده تا شاهد رشد حوزه فناوری در کشور باشیم.

 وی بیان کرد: صندوقی برای تامین مالی بهتر شرکت‌ها و واحد‌های فناور‌ در نظر گرفته شده که وزارت ارتباطات نیز در آن سرمایه‌گذاری کرده تا بتوانیم هرچه بهتر نسبت به ارائه تسهیلات و تامین اعتبار مالی شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور اقدام کنیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما