شناسهٔ خبر: 26664450 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در دیدار ولایتی نماینده ویژه کشورمان با رئیس جمهور روسیه:

پیام‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تقدیم رئیس جمهور روسیه شد

خبرگزاری میزان- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان فرستاده ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران به روسیه سفر کرده است با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -
پیام‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران تسلیم شدبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علی‌اکبر ولایتی فرسناده ویژه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور اسلامی ایران، صبح امروز (پنج شنبه) پیام‌های رهبر معظم انقلاب و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی را در اقامتگاه رییس جمهوری روسیه در منطقه نووآگاریووا در شمال غربی مسکو به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه تسلیم کرد.

در این دیدار علاوه بر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، یوری اوشاکوف دستیار ویژه پوتین در امور بین الملل و ماکسیم بارانوف معاون رییس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه حضور دارند.

در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر توسعه همه جانبه روابط فی مابین در حوزه‌های دفاعی، نفتی، هسته ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه تجارت و ... درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر خواهند پرداخت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این دیدار با اشاره به استراتژیک بودن رابطه ایران و روسیه به خبرنگاران گفت: در سال‌های اخیر مجموعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای رو به افزایش و ارتقا بوده است.

وی اظهار داشت: همکاری‌هایی که در منطقه بین مجموعه جبهه مقاومت به رهبری ایران و روسیه در تقابل با تروریسم و بانیان آن در سوریه و سایر کشور‌های منطقه صورت گرفت، یک الگوی مثال زدنی از همکاری ایران و روسیه است که فقط رابطه استراتژیک و بلند مدت می‌تواند چنین همکاری‌هایی را توجیه کند.

ولایتی افزود: درحوزه‌های بین المللی نیز کمک‌هایی که روسیه درسازمان ملل به ایران کرد و همکاری‌هایی که دو طرف در برجام داشتند، از مصادیق دیگر همکاری‌های راهبردی بین دو کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌ها روابط دو جانبه در حوزه‌های دفاعی، سیاسی، اقتصادی، هسته‌ای و امنیتی، حکایت از یک برنامه دراز مدت بین دو‌کشور دارد.

ولایتی قرار است در بخش خبری ۱۴ امروز در خصوص جزییات این ملاقات مهم به صورت زنده با مردم صحبت کند.
 
انتهای پیام/

نظر شما