شناسهٔ خبر: 26663857 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

دسری خوشمزه و شادی‌آور برای روز‌های گرم تابستان

دسر فندق حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، قند، کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، اسید چرب امگا ۳، اسید فولیک و لینو‌لئیک است

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر‌ را در سنتز هورمون سروتونین که عامل شادی و نشاط در افراد است، موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین، دسر فندق حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، قند، کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، اسید چرب امگا ۳، اسید فولیک و لینو‌لئیک است.

برای بررسی خواص دسر فندق و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) مطالبی را عنوان نمودند.

مهم‌ترین خواص دسر فندق

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص دسر فندق اظهار کرد: این دسر به علت داشتن گروه ویتامین‌های B، اسید لینو‌لئیک، اسید چرب امگا ۳ و املاح معدنی، نقش مؤثری در پیشگیری و تعدیل اختلالات مختلف روانشناختی مانند اضطراب، استرس، افسردگی و اسکیزوفرنی دارد؛ دسر فندق به سنتز انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین که موجب شادی و نشاط در افراد می‌شود، کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر فندق بیان کرد: این دسر به علت وجود ویتامین‌های A ، C، E و املاح معدنی علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی  موجب جوان سازی پوست می‌شود و از پیری زودرس پوست و چین و چروک هم جلوگیری می‌کند همچنین به علت داشتن ویتامین E سبب مرطوب شدن و آب رسانی پوست می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر فندق نقش مؤثری در تقویت و رشد مو‌ها و سلامتی سیستم قلبی و عروقی دارد؛ این دسر به علت داشتن پروتئین فراوان عضلات بدن را تقویت می‌کند؛ چربی‌ها را می‌سوزاند و موجب عضله‌سازی بدن هم می‌شود.

عظمایی تأکید کرد: دسر فندق به علت وجود منیزیم، کلسیم و منگنز باعث تقویت مفاصل و استخوان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ این دسر نقش مؤثری در تقویت حافظه و قوای جنسی و افزایش(Increase) قدرت باروری دارد.

وی مصرف دسر فندق را برای زنان باردار و شیرده مفید دانست و یادآور شد: این دسر تأثیر چشمگیری در کنترل دیابت، چربی و فشار خون دارد همچنین  موجب افزایش وزن و چاقی می‌شود بنابراین این دسر برای افراد لاغر و اشخاصی که بنیه ضعیف دارند، بسیار مناسب است.

مواد لازم برای تهیه دسر فندق (چهار تا پنج نفر)

فندق خُرد شده              ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم

عسل                            ۸۰ گرم

آب سیب                        پنج قاشق غذاخوری

خامه یا سرشیر‌              ۲۰۰ گرم

تخم مرغ رسمی              سه عدد

طرز تهیه دسر فندق

 نخست زرده‌های تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس آب سیب و عسل را به زرده‌ها اضافه کنید.

مواد را خوب هم بزنید و فندق‌های خُرد شده را هم به سایر مواد بیفزایید.

سفیده‌های تخم مرغ را جداگانه هم بزنید تا کمی سفت شوند.

خامه یا سرشیر را به سفیده‌های تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.

مخلوط خامه یا سرشیر و سفیده‌های تخم مرغ را به سایر مواد اضافه کنید و کمی آن‌ها را هم بزنید.

مواد را داخل ظرف مخصوص یا قالب بریزید، روی مواد را سلفون بکشید و به مدت ۲ تا سه ساعت در فریزر قرار دهید.

پس از این مدت دسرها را از فریزر بیرون بیاورید؛ روی آنها را با کمی پودر کاکائو تزئین کنید.

نظر شما