شناسهٔ خبر: 26663560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

عباس امیرانتظام درگذشت

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عباس امیرانتظام عضو دولت بازرگان که بعد از تسخیر لانه جاسوسی اسناد ارتباطش با سازمان سیا به دست دانشجویان پیرو خط امام افتاد، صبح امروز (پنجشنبه ۲۱ تیر) به علت ایست قلبی در ۸۶ سالگی درگذشت.

وی از آذر ماه ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۵ به جرم جاسوسی در زندان بود. دادگاه انقلاب اسلامی عباس امیرانتظام معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت موقت و سفیر سابق ایران در کشورهای اسکاندیناوی را برای جرائم: شرکت در توطئه انحلال مجلس خبرگان در مقابله با ولایت فقیه، تعهد در تفریق بین مسلمین و جدا کردن برادران انقلابی فلسطین و لیبی از حمایت نهضت اسلامی ایران، فراری دادن سران رژیم فاسد گذشته و ماموران سیاسی سفارت رژیم شاه در اسرائیل و مقامات عالیرتبه مجلس سنای طاغوت و سرمایه‌داران صهیونیست تحت تعقیب، انجام ملاقات‌ها و تماس‌های سرّی و دادن اطلاعات و آگاهی به دشمنان انقلاب و نهضت اسلامی در اره مسائل و مشکلات داخلی و اوضاع سیاسی کشور مجرم شناخته و او را به حبس ابد محکوم کرده بود.

امیرانتظام در مصاحبه با روزنامه «جامعه» در سال ۷۷ ادعاهایی واهی را مطرح کرد که مرکز نشر اسناد لانه جاسوسی (دانشجویان پیرو خط امام) با صدور بیانیه‌ای به اظهارات بی‌اساس وی پاسخ داد. محمدعلی امانی رئیس اسبق زندان اوین و معصومه ابتکار نیز به برخی ادعاهای امیرانتظام پاسخ داده‌اند.

نظر شما