شناسهٔ خبر: 26663258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه همایش های عملی و تحقیقاتی با نظارت اساتید و دانشمندان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه همایش های عملی و تحقیقاتی با نظارت اساتید و دانشمندان رشته های گوناگون می تواند نارسایی های علمی را کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ نورمحمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم آغازین دومین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی در گرگان گفت: گلستان در سال‌های اخیر حرکت خوبی را برای ارتقای سطح عملی مراکز دانشگاهی برداشته که امیدواریم نتیجه این کوشش‌ها، پیدا کردن جایگاهی مناسب در کشور و رسیدن به پیشرفت‌های هر چه بیشتر باشد.

وی موضوع ربات و پهپاد‌ها (پرنده هدایت پذیر از دور) را یکی از نیاز‌های جدی جوامع بشری برای دهه‌های آینده دانست و گفت: پیش بینی دانشمندان نشان می‌دهد که افزایش نفوذ ربات‌ها و پهپاد‌ها در زندگی انسان ممکن است به افزایش هرچه بیشتر بیکاری در دنیا منجر شود.

تربتی نژاد ادامه داد: ایران دارای پتانسیل‌های فراوان برای تولید انواع ربات و پهپاد است که حمایت از تلاشگران و تولید کنندگان آن می‌تواند به نقش آفرینی بیشتر ایران درعرصه‌های جهانی این حوزه منجر شود.

علی رفیقی رییس کنفرانس ملی مهندسی و فناوری ربات‌های پروازی هم گفت: این کنفرانس در پایگاه استناد علوم جهان اسلام به ثبت رسیده و مقالات پذیرفته شده در آن با عنوان مقالات علمی و مورد تایید این پایگاه علمی منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این کنفرانس در بخش‌های فناوری اطلاعات، انرژی‌های نو، نرم افزار، الکترونیک، مخابرات، کنترل، قدرت، رایانه (کامپیوتر)، هوش مصنوعی، مکانیک، مکاترونیک و هوا و فضا برگزار شد و محققان و پژوهشگران مقالات علمی خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

رفیقی گفت: ۲۳ داور از دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شاهرود، سمنان، گیلان، شهید بهشتی، علم و صنعت، امیرکبیر، سهند تبریز و نوشیروانی بابل و ۸ داور از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه گلستان مقالات ارسال شده به این کنفرانس را مورد قضاوت و بررسی دادند.

رییس موسسه آموزش عالی میرداماد گلستان همچنین گفت: همچنین در حاشیه این کنفرانس، چند کارگاه علمی و تخصصی با موضوع ربات و پهپاد با حضور اساتید برجسته برگزار خواهد شد.

دوره اول این کنفرانس سال ۹۵ و با پذیرش ۱۲۰ مقاله از محققان استان‌های کشور در گرگان برگزار شده بود.

انتهای پیام/م

 

همایش های عملی و تحقیقاتی

نظر شما