شناسهٔ خبر: 26661705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عزل و نصب‌های سیاسی در آموزش و پرورش، تحصیل را قربانی کرده است/ ثمره 20 ساله کشاورزی در خوزستان در یک هفته بر باد رفت

نصاری با بیان اینکه عزل و نصب‌های سیاسی از عمده‌ترین مشکلات آموزشی خوزستان است، گفت: این امر تحصیل و آموزش را قربانی کرده است.

صاحب‌خبر -

عزل و نصب‌های سیاسی در آموزش و پرورش تحصیل و آموزش را قربانی کرده است/ ثمره بیست سال تلاش در خوزستان برای کشاورزی در یک هفته بر باد رفتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عدنان محمد نصاری نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها در هفتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه خوزستان دارای نعمت‌های فراوانی چون آب، خاک، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع، معادن، آبراه‌های آزاد، راه آهن، بندر و گمرک است، اظهار کرد: متأسفم از اینکه با وجود این نعمت‌ها روز به روز به محرومیت‌های خوزستان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچقدر صنایع افزایش پیدا کند، جوانان بیشتر بیکار می‌شوند، افزود: پس از گذشت یک هفته در خوزستان زمین‌های کشاورزی زیادی در حال خشک شدن هستند.

نصاری تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های عظیم کشاورزی نزدیک به دو میلیون نخل خرمای خوزستان از بین رفته است.

نماینده مردم خوزستان با بیان اینکه چندین سال در خوزستان میلیارد‌ها تومان در طرح‌های کشاورزی هزینه شد، خاطرنشان کرد: در مدت یک هفته و با ورود آب شرب به زمین‌های کشاورزی آبادان، خرمشهر و اروندکنار همه بودجه‌ها و اعتبارات و کار 20 ساله صدها مهندس، طراح،‌ مجری و پول بیت المال به باد رفته و زمین‌های کار تبدیل به شوره زار شده است.

وی با بیان ایکنه در چند روز اخیر شاهد بحرانی‌ترین روزهای خوزستان بودیم، تصریح کرد: روزهای سختی که مردم را نگران کرد و اشتغال خوزستان را در معرض خطر قرار داد، در روزهای اخیر صورت گرفته است.

نصاری تصریح کرد: آب شور در حال از بین بردن نخل‌های کشاورزان است و از وزیر کشاورزی می‌خواهم که کارشناسان متخصص در خوزستان را برای حل بحران آب مأمور کند و با مشاهده خوزستان به داد کشاورزان و نخلداران آن برسد.

نماینده مردم خوزستان با بیان اینکه خوزستان در مسائل فرهنگی و بهداشتی با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: کمبود معلم، عدم وجود سرویس مناسب جهت رفت و آمد دبیران دو مشکلی است که این استان از آن رنج می‌برد و سطح آموزش را به طور محدود پایین آورده و دانش آموزان را با فقر تحصیلی مواجه کرده است.

وی یکی دیگر از عمده ترین مشکلات خوزستان را عزل و نصب‌های سیاسی در آموزش و پرورش برشمرد و تأکید کرد: این امر تحصیل و آموزش را قربانی کرده است.

نصاری با بیان اینکه امروز بهداشت و درمان خوزستان در شأن مردم آن نیست، گفت: بیمارستان‌ها خدمت خوبی به بیماران ارائه نمی‌دهند و مراجعه مردم به بیمارستان‌های دیگر رو به افزایش است.

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه تجهیزات درمانی و نیروهای متخصص باید در بیمارستان‌ها افزایش یابند، تصریح کرد: شایسته است که رسانه‌ها مسمومیت چندین تن از هموطنان ما در رامهرمز را تیتر خود قرار دهند، لذا وزیر بهداشت باید نظارت خود را در این مسائل افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه حل ریزگردهای استان خوزستان راه حل اساسی می‌خواهد، گفت: تا کی می‌توان شاهد بیشترین آلودگی در برخی شهرهای استان که جان مردم را به خطر انداخته، بود.

نصاری تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها که سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد، فقط پول مردم را می‌گیرند و بیمه شدگان جهت درمان باید صدها کیلومتر سفر کنند.

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه در خوزستان نزدیک به دو هزار شناور صیادی وجود دارد،تصریح کرد: هر کدام از آ‌ن‌ها برای شش نفر شغل ایجاد می‌کند، اما برای این شناورها محدودیت صید فصلی ایجاد شده، در حالی که هیچ جایگزینی برای فصل‌های مذکور توسط شیلات تعریف نشده است و آنچنان عرصه را بر صیادان تنگ کرده که خیلی از آن‌ها قصد فروش شناورهای خود را دارند.

وی تصریح کرد: راه‌های مواصلاتی استان علاوه بر پر خطر بودن زیرساخت‌های خود، در اثر تردد بیش از حد خودروهای سنگین فرسوده  هستند.

نصاری با اشاره به سفرهای راهیان نور و چذابه و شلمچه و همچنین استقبال زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی، گفت: این وضعیت حجم تردد جاده‌ای را چند برابر کرده است، در حالی که خوزستان در مقابل این آسیب‌ها هیچ خدماتی جهت جبران دریافت نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما